بر اساس مصوبه هیأت دولت؛

کاهش تعرفه واردات برنج، تنظیم بازار را به همراه دارد؟

در جلسه اخیر هیأت دولت مصوب شد تا تعرفه واردات هشت ردیف کالای اساسی کاهش یابد که براساس مصوبه جدید تعرفه برنج سفید به 26 درصد کاهش و مابه التفاوت 500 تومانی حذف شد.

روز/کاهش تعرفه واردات برنج تنظیم بازار را به همراه دارد؟
به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در جلسه اخیر هیأت دولت مصوب شد تا تعرفه واردات هشت ردیف کالای اساسی کاهش یابد که براساس مصوبه جدید تعرفه برنج سفید به 26 درصد کاهش و مابه التفاوت 500 تومانی حذف شد.

براین اساس بسیاری از کارشناسان بخش معتقدند که این امر افزایش واردات برنج بیش از نیاز داخل و ذخیره سازی آن در انبارها را به همراه دارد در حالیکه اظهارات رئیس انجمن واردکنندگان این امر را تایید نمی کند.

 احمد به حق رئیس انجمن واردکنندگان برنج در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: واردات برنج برحسب نیاز داخل صورت می گیرد چرا که کاهش تعرفه نمی تواند دلیلی مبنی بر واردات بی اندازه باشد.

وی در پاسخ به این سوال که رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس معتقد است کاهش تعرفه واردات برنج منجر به تکرار داستان سال های اخیر و واردات بیش از حد نیاز داخل خواهد شد، افزود: بازار تابع عرضه و تقاضا است، از این رو برای واردکنندگان برنج واردات بیش از حد منفعتی ندارد.

به حق تصریح کرد: در دولت قبلی واردات بیش از حد معادل 600 هزار تن توسط بازرگانی دولتی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
عالیه دستشون دردنکنه ما که پول خریدبرنج ایرانی نداریم الکی برنجای پاکستانی وهندی رو گرون نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
امیدوارم برنج بیارن نه برنج پلاستیکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
اگر با واردات بی رویه و از بین بردن کشاورزی، بازار تنظیم میشه پس چرا تو بخش های دیگه مثل خودروسازی این رویه در پیش گرفته نشده است. تازه اینکه برای تامین کمبود 10 درصد میزان مصرف کشور، این چگونه تصمیمی است که 90درصد رو از بین می برد و به دلیل کاهش درآمد کشاورزان همه این زمینها رو به ویلا تبدیل میکنه. اقتصاد نفتی هیمنه، تولید داخل اهمیتی نداره و ساده ترین کار برای حل مسائل، خرج کردن از پول نفت است بجای اینکه این پول صرف چبران کمبودها، همانند همین 10 درصد بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
واردات برنج کم گردید برنج پاکستانی گران شدبیست سال برنج ایرانی نیست یاخیلی خیلی گران توان خرید کسی نداره
Germany
عباس م از تبريز
۲۱:۳۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
با سلام بااين روند افزايش قيمت برنج داخلي كه سودش نصيب دلال ها بود بايد زودتر انجام مي شداين افزايش قيمت برنج داخلي به ضرر مصرف كننده ها بود واگر اين قيمت هاب شكند مردم تمايل زيادي به مصرف داخلي دارند كه متاسفانه افزايش روزبه روز برنج داخلي دوباره اقشار كم درامد رابسوي برنج خارجي كشانده است واگردرروزهاي اتي قيمت برنج داخلي كاهش يابد نيازي به واردات وخروج ارز نخواهيم داشت
آخرین اخبار