اما و اگرهای دولت ترامپ در حوزه سلامت

ترامپ که با شعارها و وعده‌های رنگین بر سر کار آمد، در چیدمان نیروهای جدید دولتش با موجی از انتقاد و نگرانی از سوی صاحبنظران و شهروندان این کشور مواجه شد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا و زمامداری دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور این کشور، کارشناسان و متفکران نگرانی های فراوانی را در خصوص چیدمان کابینه او و انتخاب افرادش برای پست های کلیدی دولت از خود نشان دادند.

ترامپ در مراسم تحلیف اعلام کرده بود که می خواهد در آینده همه شهروندان آمریکایی را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهد. این در حالی است که کارشناسان و نظریه پردازان بر این باورند که با توجه به انتخاب نکردن رئیس وزارت بهداشت و درمان و امور انسانی از سوی ترامپ، دادن این وعده کمی زود و شاید بتوان گفت غیر ممکن به نظر می‌رسد؛ کما اینکه بسیاری از سیاستمداران آمریکایی در دوره های قبل نیز چنین وعده هایی را داده بودند اما موفق به اجرای آن نشدند.

بسیاری از کارشناسان از این موضوع نگران هستند که ترامپ گزینه هایی را در نظر داشته باشد که سابقه اجرایی قوی در زمینه مدیریت بهداشت نداشته باشند و باعث بر هم خوردن طرح ها و برنامه هایی شوند که در دست اجرا است.

همچنین تغییر و تحول وزارت بهداشت در سطوح بالا ممکن است به چندین ماه زمان نیاز داشته باشد که در این مدت بیماران و کادر درمانی متضرر می شوند.

کارشناسان وضعیت سلامت را برای سال 2018 چندان مساعد نمی‌دانند و بر این باورند طرح های ترامپ برای سلامت و بیمه سلامت می تواند باعث آسیب دیدن مشتریان، شرکت های بیمه، خروج افراد سالم از پوشش بیمه و تنها باقی ماندن بیماران و افراد ثروتمند تحت پوشش بیمه درمانی شود.

کارشناسان در عین حال به تقویت قوای حزب جهموری خواه در کنگره آمریکا اشاره می کنند و اغلب آنان روی کار آمدن ترامپ را به بهبود وضعیت جمهوری‌خواهان نسبت می‌دهند.

از طرفی با شروع به کار دونالد ترامپ نگرانی‌های شدیدی در میان کارشناسان و مردم در خصوص انتخاب افراد برای شغل های کلیدی شکل گرفت به طوری که عده زیادی بر این باورند افراد مورد نظر او توانایی، شایستگی و تجربه کافی برای ایفای وظایف در پست های مربوطه را ندارند؛ موضوعی که ممکن است باعث هرج و مرج در امور اقتصادی، سیاسی، روابط بین الملل و امور سلامت شهروندان این کشور شود.

ترامپ در ادامه سخنرانی خود در جریان مراسم تحلیف اعلام کرد که با خرج های بیهوده و بدون دلیل در دولت مبارزه و هزینه های مازاد را حذف خواهد کرد.

منبع: itruck

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
چه حالی میده خودش سرطان بگیره و دکترا جوابش کنن
آخرین اخبار