مهارت آموزی ۲۰۰ هزار نفر ساعت در زندان‌های استان بوشهر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: با تدوین حرفه‌های مهارتی در بخش‌های مختلف سالانه ۲۰۰ هزار نفر ساعت در زندان‌های استان بوشهر مهار‌ت‌آموزی می‌شوند.

مهارت آموزی ۲۰۰ هزار نفر ساعت در زندان‌های استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالرسول کازرونی ظهر امروز در نشست بررسی اجرای طرح‌های مهارت آموزی در زندان‌های استان بوشهر با بیان اینکه حرفه‌های مهارتی برای تمام لایه‌های جامعه تدوین شده است اظهار داشت: تمام قشرهای مختلف جامعه شامل دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، کارکنان شرکت‌ها و صنایع، سربازان، روستائیان، عشایر و دیگر عرصه‌ها مشمول مهارت‌آموزی می‌شوند که بر این اساس حرفه‌های مهارت‌آموزی تدوین و کارگا‌ها تجهیز شده است.

وی با اشاره به توانمندی 700 نفر از زندانیان استان بوشهر با آموزش‌های مهارتی از ارائه 76 هزار و 900 نفر ساعت آموزش به مددجویان زندان‌های بوشهر،دشتی و دشتستان در 9 ماه امسال خبرداد.

 کازرونی با اشاره به اینکه مهارت آموزی نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد اظهار داشت: برای حذف ریشه‌های مبادرت به جرم و توانمندسازی زندانیان، فراگیری مهارت ‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند با ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال و اصلاح رفتار آنان زمینه را برای ورود به جامعه پس از آزادی فراهم آورد.

وی با اشاره به اهداف و مزایای برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی در زندان افزود: توسعه و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی، استفاده بهینه از نیروی انسانی مددجو برای اشتغال و افزایش بهره‌وری زندانیان در سطح جامعه، به‌وجود آوردن امکان کسب مقبولیت اجتماعی و جامعه پذیری زندانیان، ایجاد روحیه کسب استقلال و خود باوری در زندانیان و شناخت استعداد و توانمندی‌های آنان و ارتقاء سطح دانش، بینش و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای زندانیان از جمله این اهداف است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم مهارت در توانمند سازی  افراد افزود: داشتن مهارت در فرد ضمن توانمندسازی کمک می‌کند تا پس از فراغت از زندان به اشتغال پایدار برسند.

کازرونی با بیان اینکه بیکاری و فقدان مهارت یکی از علل گرایش به اعتیاد، بزهکاری و خلاف است تاکید کرد: در این راستا این اداره کل از طریق عقد تفاهم‌نامه با سازمان زندان‌ها و ستاد مبارزه با مواد مخدر، نسبت به آموزش زندانیان و معتادان درمان یافته و خود معرف اقدام می‌کند و به صورت میانگین بیش از 200 هزار نفر ساعت در سال آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را در زندان فرا می‌گیرند.

وی فرصت‌های آموزشی فنی و مهارتی را نه تنها برای زندانیان بلکه برای جامعه نیز سودمند دانست و گفت: آموزشهای فنی و مهارتی به ارتقاء منزلت اجتماعی مددجویان نیز کمک می‌کند زیرا این آموزش‌ها با تاکید بر مسئولیت فردی، احترام و شکیبایی نسبت به دیگران همراه می‌باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه به مهارت‌آموزان گواهینامه پایانی اعطاء می‌شود گفت: اعطای گواهینامه مهارت پس از کسب موفقیت در آزمون‌های پایان دوره، استفاده از مزایای گواهینامه مهارت ، امکان اشتغال در بنیاد تعاون حرفه آموزی و کسب درآمد در حین اجرای محکومیت، دریافت تسهیلات خود اشتغالی از مرکز مراقبت بعد از خروج زندانیان و امکان راه اندازی شغلی آبرومند پس از اتمام حبس از دیگر مزایایی این دوره‌ها است.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.