عراق با فرمان مهاجرتی جدید ترامپ «مقابله به مثل» می‌کند

مسئول کمیته روابط خارجی پارلمان عراق اعلام کرد این کمیته مکانیزم «مقابله با مثل» در خصوص فرمان مهاجرتی جدید ترامپ را بررسی می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سومریه نیوز عراق، «احلام الحسینی» مسئول کمیته روابط خارجی پارلمان عراق در واکنش به تصمیم دولت جدید آمریکا برای ورود اتباع عراقی به آمریکا اعلام کرد این کمیته روش «مقابله به مثل» را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

نمایند پارلمان عراق گفت: کمیته روابط خارجی موضع منع ویزا به عراقی ها در آمریکا بویژه تصمیم ترامپ برای محدود کردن مهاجرت به آمریکا و عدم استقبال از پناهندگان عراقی و دیگر کشورها را بررسی می کند.

وی افزود: طی دو روز آینده با مسئولان وزارت خارجه عراق درباره مکانیزم مقابله به مثل در برابر این تصمیم آمریکا گفتگو خواهیم کرد تا احترام شهروندان عراقی حفظ شود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد شنبه به وقت تهران فرمان اجرایی ممنوعیت ورود مهاجران از هفت کشور مسلمان از جمله ایران و عراق به آمریکا را امضا کرد.

براساس متن نهایی این فرمان، صدور روادید برای اتباع کشورهای «مضر برای منافع ایالات متحده» به مدت 90 روز تعلیق شده است. این بازه زمانی در پیش ‌نویس فرمان 30 روز بود.

براساس این گزارش، این فرمان شامل حال اتباع هفت کشور ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی است.

تاکنون سران و مقامات سیاسی بسیاری از کشورهای جهان نسبت به امضای این فرمان جدید از سوی ترامپ واکنش نشان داده اند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار