طرح تحول سلامت نیاز به تقسیم متوازن منابع دارد

رییس انجمن پزشکان عمومی با اظهار تاسف از آسیب‌های سیاست های فعلی در منابع سلامت از ضرورت تلاقی بهداشت و درمان خبر داد.

طرح تحول درمان منابع حوزه‌های بهداشت را بلعید/ منابع بدون صرفه‌جویی در هیچ کشور توسعه یافته‌ای اینگونه رها نمی‌شودعباس کامیابی رییس انجمن پزشکان عمومی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه آسیب سیاست‌های فعلی با وضعیت و تنگنایی که در منابع سلامت پیش آمده قابل مشاهده است، اظهار داشت: در هیچ کشور توسعه یافته‌ای منابع بدون مدیریت و صرفه جویی رها نشده بلکه به تقسیم متوازن آن به ویژه در پیشگیری و بهداشت توجه بیشتری می شود.  
 
وی افزود: متاسفانه در وضعیت فعلی بواسطه اینکه طرح تحول درمان تقریبا جلوتر از بقیه طرح ها بود، منابع حوزه‌های سلامت را بلعید، در آموزش و‌ پیشگیری هم به همین ترتیب بوده و هم اکنون به نقطه تلاقی حوزه بهداشت و درمان با یکدیگر رسیده‎ایم.  
 
رییس انجمن پزشکان عمومی بیان کرد: سطح یک که همان محل کنترل و پیشگیری از اسراف منابع طب عمومی است، علی رغم اتفاقات خوبی که در زمینه راهنماهای بالینی، علاقه پزشکان عمومی به سمت پزشک خانواده بیشتر شده، اما تا ایده‌آل هنوز خیلی فاصله داریم.  
 
وی با اشاره به تعبیر برخی واژه ها در طب عمومی و سلامت بیان کرد: در شرایط کنونی نقش پزشک عمومی در تیم های سلامت با وجود تاکید بر موضوع مراقبان سلامت نادیده گرفته شده که این موضوع ممکن است به نظام سلامت آسیب وارد کند.
 
کامیابی اظهار داشت: اگر منابع بیشتری به حوزه پزشک خانواده و طب عمومی تزریق و به نوعی دریچه اطمینانی برای پزشکان عمومی باز شود، قطعا بسیاری از پزشکان عمومی به نظام درمانی کشور باز می گردند که فعالیت این افراد به عنوان طبی عمومی می تواند تبدیل به نقطه قوتی در نظام درمان شود.  
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار