تبریز؛

تولید سالانه 400هزار تن انواع محصولات کشاورزی دربزرگترین واحد گلخانه ای

سالانه 400 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در بزرگترین واحد گلخانه ای خاورمیانه منطقه آزاد ارس تولید می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛این مجموعه گلخانه ای توانسته با تولید سالانه 400 تن محصولات کشاورزی  از جمله گوجه فرنگی از نوع بیف صادرات  خودرا آغاز کند و هر هفته با تولید 100 تن محصولات کشاورزی  صادرات خود را به کشور روسیه انجام دهد.
علاوه براین تولیدات  14 رقم کاشت گوجه نیز  در این گلخانه انجام شده که پس از تولید صادر خواهد شد.
این مجتمع گلخانه‌ای علاوه بر مجموعه گلخانه‌ای ارس با سرمایه‌گذاری 160میلیارد تومان بخش خصوصی و با هدف تولید سالانه 400 هزار تن انواع محصولات کشاورزی گلخانه‌ای و اشتغالزایی 850 نفر در منطقه آزاد ارس کارخودراآغاز کرد.
سیستم این مجموعه گلخانه‌ای از نوع VENLO شیشه ای و کشت به صورت هیدروپونیک به همراه سامانه اتوماسیون و کنترل کلیمای هوشمند بوده و نوع اسکلت، دریچه‌های تهویه، ناودان‌های جمع آوری آب باران و آب تغلیظ، ساختمان گلخانه و تاسیسات جانبی، واحدهای سورتینگ و بسته‌بندی سامانه‌های تهویه، گرمایش، آبیاری وتغذیه مبتنی برفناوری‌های نوین جهان و برای نخستین بار در کشور در منطقه آزاد ارس احداث شده است.
تولید محصول سالم با رعایت استاندارد جهانی،افزایش راندمان تولید،کاهش ضایعات کمتر ازیک درصد، توسعه صادرات محصلات کشاورزی به کشورهای همسایه و افزایش راندمان مصرف آب از مهم ترین ویژگی های این مجتمع تولیدی است.
با توجه به توپوگرافی و اقلیم خاص منطقه و با در نظر گرفتن سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در زمینه انتقال آب و ایجاد شبکه‌های آبیاری، توجه به توسعه کشاورزی و ایجاد فضای مناسب فعالیت‌ها در محیط‌های کنترل شده با هدف افزایش راندمان محصول، تولید محصولات سالم و افزایش بهره‌وری استفاده از منابع آب، خاک و نیروی انسانی از اهداف اساسی سازمان منطقه آزاد ارس است که این برنامه‌ریزی، توسعه صادرات، تحصیل درآمد و اشتغال مولد و پویا را به دنبال دارد .
در مرحله نخست، 12 هکتار این مجتمع با ظرفیت تولید سالانه بیش از 176 هزار تن گوجه فرنگی به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.