در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان شد

جزئیات تامین مرغ بازار شب عید/ مرغ را به این قیمت بخرید

عضو هئیت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی گفت:علی رغم افزایش یکباره جوجه یکروزه مرغداران نسبت به جوجه ریزی واحدهای خود اقدام نمودند و نگرانی از این حیث در بازار وجود ندارد.

روز/جزئیات تامین مرغ بازار شب عید/ جوجه ریزی جوابگوی مصرف شب عید استعظیم حجت عضو هئیت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت نرخ جوجه یکروزه در بازار اظهار داشت: طی یک ماه اخیر افزایش هزینه های مرغدار ناشی از تلفات بالادر فصل سرما و بالا رفتن هزینه های تولید به سبب  مصرف سوخت بالا و کاهش جوجه ریزی گرانی مرغ در بازار را به همراه داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که تلفات بالا در فصل سرما ناشی از انفولانزای حاد پرندگان است، افزود: تاکنون واحدهای مرغداری گوشتی گرفتار آنفولانزای حاد پرندگان نشده و تنها تلفات بالا ناشی از بیماری های معمولی فصل سرما و گرد و غبار در برخی استان هاست که کاهش عرضه مرغ در بازار را رقم زده است.

حجت با بیان اینکه جوجه ریزی صورت گرفته کفاف تامین مرغ شب عید را می نماید، گفت: علی رغم افزایش یکباره جوجه یکروزه مرغداران نسبت به جوجه ریزی واحدهای خود اقدام نمودند و تنها تعداد معدودی از تولیدکنندگان به سبب کمبود نقدینگی با چالش هایی در این زمینه روبرو هستند و نگرانی از حیث مرغ شب عید در بازار وجود ندارد.

عضو هئیت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به نرخ مرغ برای بازار شب عید بیان کرد: با توجه به افزایش هزار تومانی جوجه یکروزه و تاثیر مستقیم آن بر هزینه های تولید پیش بینی می شود که هر کیلو مرغ با نرخ 7 هزار و 500 تومان در بازار به فروش رسد.

به گفته وی بسته به مناطق مختلف امکان افزایش تلورانس 4 درصدی قیمت در بازار وجود دارد.

حجت تصریح کرد: با وجود ذخیره سازی مناسب شرکت پشتیبانی امور دام بعید است که نرخ مرغ از مرز 7 هزار و 500 تومان در بازار تخطی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار