اصفهان؛

بخشودگی صد درصدی جرائم بیمه

بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب از 19 دی 95 تا 19 فروردین 96 می توانند در خواست خود را به مراکز بدهند و از این بخشودگی 100 درصدی استفاده کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در نشست خبری سازمان تأمین اجتماعی امروز به بخشودگی جرائم بیمه‌ای اشاره شد و عنوان شد 65 درصد در استان اصفهان تحت پوشش بیمه‌ای تأمین اجتماعی قرارگرفته‌اند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان  ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر بیان کرد:  230 هزار نفر بازنشسته در حال حاضر حق بازنشستگی دریافت می‌کنند؛ در حال حاضر در سطح استان 43 شعبه مادر و 23 شعبه اقماری وجود دارد.

علی اصغر دادخواه افزود: از ابتدای سال برنامه‌هایی داشتیم مثل لیست اینترنتی، پرونده الکترونیک و.... که بعضی به اتمام رسیده‌اند و بعضی در حال تکمیل است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: تاکنون 110 هزار کارفرما که با تأمین اجتماعی در ارتباط هستند از طریق اینترنت لیست خود را رد می‌کنند که 110 هزار بار مراجعه در ماه به شعب کاهش پیدا کرده است و نیازی به تردد و مشکلات ترافیکی برای کارفرمایان ما وجود ندارد.

وی عنوان کرد: پایان هرسال بیلانی به کارفرمایان داده می‌شد که این بیلان از طریق اینترنت ارائه می‌شود و به‌وسیله ایمیل برای این کارفرمایان ارسال می‌شود که این بیلان در سال 95 در یک مرحله انجام شده است.

دادخواه ادامه داد: ثبت‌نام متمرکز از طرح‌هایی است که در 100 روز عملیاتی شد و بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی یک بار برای همیشه ثبت نام می‌شوند که شماره بیمه مخصوص به خود را خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی الکترونیک موضوع بعدی است که در شعبه 25 تهران به‌صورت آزمایشی انجام می‌شود و از اسفند در تمام کشور انجام خواهد شد به این شکل است که بازرسان سازمان با در دست داشتن تبلت و جی پی اس با ثبت اسم کارگر اثر انگشت وی را دریافت می‌کند و تفاوت لیست بیمه کارفرما و آنچه در واقعیت وجود دارد از بین می‌رود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان اظهار کرد: زیر ساخت‌های لازم برای پرونده الکترونیک انجام شده که کلیه کارهایی که در پرونده‌ها الآن به‌صورت دستی انجام می‌شد به‌صورت الکترونیک انجام می‌شود و در سیستم سازمان اسکن می‌شود که امید هست تا آخر بهمن مجوزهای لازم برای این کار صادر شود چرا که این کار مشکل بزرگ گم شدن مدارک و پرونده‌های مراجعه کنندگان در مراکز را حل می‌کند.

وی در مورد دفترچه‌های درمانی بیان کرد: در استان اصفهان به‌صورت آزمایشی در مراکز ملکی سازمان سخت‌افزارهایی نصب می‌شود تا کارت الکترونیک درمانی به همراه دفترچه‌های کاغذی قدیم که از آن‌ها در بعضی شعب درمانی استفاده می‌شود، جلوگیری می‌کند از تخلفات بخش درمان و 2 میلیون و 500 هزار دفترچه که صادر شده حذف می‌شود.

دادخواه گفت: بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب کلیه کارگاه‌های تولیدی صنعتی معدنی و خدماتی چه دولتی و یا خصوصی از 19 دی 95 تا 19 فروردین 96 می‌توانند در خواست خود را به مراکز بدهند و از این بخشودگی 100 درصدی استفاده کنند؛ مرحله اول که شامل کارگاه‌های خدماتی نبود انجام شد و 2000 ثبت نام انجام صورت گرفت.

وی تصریح کرد: 700 میلیارد تومان کارفرمایان بدهی معوق دراند که شامل 20 درصد بخش دولتی و 80 درصد بخش خصوصی بدهی دارند که عمده آن از ریسندگی و بافندگی کاشان است که امیدواریم رفع شود. 



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.