اهواز؛

بازگردانی مبالغ کسرشده ذرت به کشاورزان

رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش گفت: طی یکسال پیگیری و تلاش حدود 600 میلیون تومان از کسورات ذرت مربوط به سال قبل به کشاورزان برگردانده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،عبدالرحیم رحیمی نیا رئیس انجمن صنفی کشاورزان شهرستان شوش دانیال (ع) اظهار داشت : طی یکسال پیگیری و تلاش برای اثبات محاسبه صحیح و عادلانه هکتولیتر این امر توسط وزارتخانه مورد تأیید قرار گرفت و دستور داده شد مبالغ کسرشده از وجه ذرتکاران به آنان بازگردانده شود که خوشبختانه حدود 600 میلیون تومان از کسورات ذرت مربوط به سال قبل به کشاورزان برگردانده شد و امیدواریم هر چه زودتر مابقی این کسورات نیز پرداخت شود.

وی با اشاره به جلسه ای که اواخر هفته گذشته در خصوص حل مشکلات مربوط به ذرت از جمله عدم پرداخت مطالبات کشاورزان، کسورات غیر قانونی و ... در استان برگزار شد، گفت : این نوع عملکرد مسئولان علاوه بر کاهش بیش از پیش سطح زیر کشت ذرت، به تولید گندم نیز ضربه خواهد زد.

رحیمی نیا افزود: در این نشست که با حضور تشکل‌ها و مسئولان بخش کشاورزی استان در سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان برگزار شد، از مسئولین خواستیم تا به صورت جدی برای حل مشکلات کشاورزان منطقه اقداماتی صورت بگیرد تا این بی برنامگی‌ها زمینه‌ساز بروز مشکلات بعدی برای کشاورزان و حتی دولت و مردم نشود.

وی  تصریح کرد: هم‌اکنون عملیات داشت گندم به دلیل مشکلات بوجود آمده در مطالبات ذرتکاران و عدم نقدینگی کشاورزان به تأخیر افتاده و قطعاً این روند به تولید این محصول استراتژیک ضربه خواهد زد.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان شهرستان شوش بیان داشت : دولت نیز لازم است با حمایت واقعی و عملی از تولید داخلی به یاری کشاورزان بشتابد و جامعه کشاورزی را با وجود این تضادها و مشکلات به حال خود رها نکند.

وی افزود: مسئولین کشاورزی استان در این نشست در پاسخگویی به مشکلات مطرح‌شده اظهار کردند که باید دنبال راه حل اساسی و دستور از مقامات رده بالای کشوری برای تأمین نقدینگی و خرید ذرت کشاورزان و پرداخت وجه آنان باشیم اما تا جایی که در حوزه اختیارات آنان بود، قول مساعدت و همکاری و رفع هر چه سریعتر مشکلات پیش آمده را داده و اعلام کردند کشاورزان مستندات خود را در رابطه با کسورات انجام شده (هکتولیتر، افت مفید و ...) ارائه کنند تا در صورت اثبات هزینه کسرشده به حساب آنان بازگردانده شود.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار