اهواز؛

تفاهمنامه همکاری برای توسعه میدان های نفتی در خوزستان

مسئول کارگروه توسعه میادین شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت:این سومین تفاهمنامه ای است که شرکت ملی مناطق نفتخیز با شرکت های متقاضی سرمایه گذاری امضا می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،احمد محمدی مسئول کارگروه توسعه میادین شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در حاشیه انعقاد این تفاهمنامه اظهارکرد: این تفاهمنامه با شرکت گسترش انرژی پاسارگاد یکی از شرکت های تایید صلاحیت شده وزارت نفت به منظور همکاری مشترک با شرکت مناطق نفتخیز برای توسعه سه میدان نفتی کرنج، پارسی و شادگان منعقد شده است.

وی افزود: حداکثر مدت زمان این تفاهمنامه 6 ماه بوده که انتظار داریم این شرکت طرح توسعه این سه میدان را به شرکت مناطق نفتخیز ارائه داده تا طرح مورد نظر شرکت و سایر طرح های دیگر شرکت ها توسط مناطق نفتخیز به یک طرح توسعه واحد تبدیل شده و کار آغاز شود.

محمدی گفت: شرکت های مورد نظر برای توسعه میادین نفتی بر اساس طرح واحد، وارد مناقصه شده و شرکت برتر توسط شرکت ملی نفت ایران انتخاب و در نهایت قرارداد منعقد می کند.

وی اظهارکرد: این سومین تفاهمنامه ای است که شرکت ملی مناطق نفتخیز با شرکت های متقاضی سرمایه گذاری امضا می کند که از این تعداد دو شرکت خارجی و شرکت توسعه انرژی پاسارگاد نخستین شرکت داخلی به شمار می رود.

مسئول کارگروه توسعه میادین شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با بیان اینکه پنج شرکت داخلی و خارجی دیگر نیز تا پایان سال تفاهمنامه منعقد می کنیم بیان داشت : تا چند هفته دیگر مهلت امضای تفاهمنامه هایی که تاکنون امضا شده به سر می رسد.

وی افزود:درحوزه بالا دستی حجم سرمایه گذاری قابل توجه بوده و حدود سه میلیارد دلاربرای هر میدان در نظر گرفته می شود و بی شک این سرمایه گذاری ضمن به حرکت درآوردن موتور محرک پیشبرد اهداف صنعت نفت، رشد قابل توجهی را در راستای ایجاد اشتغال در خوزستان با خود همراه دارد.

محمدی گفت: باتوجه به برنامه ریزی صورت گرفته برای توسعه چهار میدان نفتی خوزستان پیش بینی می شود بیش از 10 میلیارد دلار در این میدان های نفتی سرمایه گذاری صورت گیرد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.