عفو بین‌‌الملل: با فرمان ترامپ برخورد قضایی خواهیم کرد

سازمان عفو بین‌الملل فرمان جدید ترامپ برای جلوگیری از ورود اتباع 7 کشور به خاک آمریکا را نقض قوانین بین‌المللی خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، در حالی که اعتراضات بین المللی در محکومیت فرمان ترامپ در خصوص جلوگیری از ورود شهروندان 7 کشور به آمریکا بالا گرفته است، سازمان عفو بین الملل این تصمیم را نقض قوانین بین المللی و حقوق بشری خواند و از مقابله قضایی با آن خبر داد.

سازمان عفو بین الملل تأکید کرد این فرمان، تصمیمی علیه مسلمانان است و احساسات آنها را تحت تأثیر قرار خواهد داد. این سازمان همچنین این فرمان را غیرانسانی و ظالمانه خواند.

مارگارت هوانگ، مدیر سازمان عفو بین الملل در آمریکا در این خصوص تصریح کرد: این فرمان نقض قوانین بین المللی و قوانین حقوق بشری محسوب می شود که مخالف تبعیض دینی یا ملیتی هستند.

وی همچنین اعلام کرد این سازمان با این تصمیم به شکل قضایی برخورد خواهد کرد.

 بر اساس فرمان اجرایی که دونالد ترامپ روز جمعه آن را امضا کرد، ورود اتباع ایران و شش کشور دیگر شامل عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به آمریکا به مدت سه ماه ممنوع خواهد شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Turkmenistan
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
ترامپ احتمالا دستخوش اشتباهات بزرگی در امور حقوقی و بین الملل شود که لازم است،خصوصا دولت ایران با ایجاد یک پرونده ی حقوقی در مورد اقدامات ترامپ،با استفاده از ظرفیت های موجود بین المللی،نسبت به مقابله ی مناسب در وقت مناسب،اقدام نمایدو بیشتر از طریق اجماع بین المللی ،با سیاست های وی به مقابله برخیزد.
آخرین اخبار