قزوین؛

رشد کشف مواد مخدر و دستگیری قاچاقچیان

جانشین فرمانده انتظامی از رشد 25 درصدی کشف مود مخدر در استان خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ سرهنگ سلمان امیری در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در سالن جلسات استانداری برگزارشد گفت : در ده ماه امسال٬ یک هزار و ۴۴۷کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال با یک هزار و ۱۵۷کیلوگرم ٬ ۲۵درصد افزایش داشته است.



سرهنگ امیری اضافه کرد: در این مدت یک هزار و ۱۲۴کیلو گرم تریاک٬ ۷۷ کیلوگرم هشیش٬ ۲۷ کیلوگرم هروئین ، ۱۳کیلو و۸۵۴ گرم شیشه و ۲۰۴کیلوگرم سایر مواد مخدر کشف شده است.

وی با اشاره به دستگیری ۳۹۰ قاچاقچی در ده ماه امسال افزود: پارسال نیز در مدت مشابه ۲۹۴ قاچاقچی دستگیر که ۳۳ درصد افزایش داشته ایم.

جانشین فرمانده انتظامی استان به دستگیری ۸۳۳ خرده فروش مواد مخدر هم اشاره کرد و گفت: پارسال نیز در مدت مشابه ۴۹۸ نفر دستگیرشدند.

سرهنگ امیری با اشاره به انهدام 19 باند مواد مخدردر سال گذشته افزود : امسال ۳۰ باند مواد مخدر در استان منهدم شده که ۵۸درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

وی به طرح پاکسازی نقاط آلوده و کنترل محورهای مواصلاتی استان هم اشاره کرد و گفت: ۸۰ طرح از ابتدای امسال در استان اجرا شده است و ۵۰۵ کیلوگرم انواع مخدر مواد مخدر کشف و۵۱۰ نفر هم در این طرحها دستگیر شده اند.

جانشین فرمانده انتظامی استان همچنین درباره طرح ارتقای امنیت اجتماعی گفت : دراین طرح هم با ۴۴مورد کشفیات ۹۲نفر دستگیر شده اند.

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هم در این نشست از احداث کمپ صلواتی با کمک یک خیر برای اولین بار ر استان خبر داد و گفت : برای افزایش این کمپ ها نیازمند حمایت های معنوی مسئولان استان هستیم.

صفا پور افزود: تاکنون ۱۵نفر بهبود یافته در کمپ های ترک اعتیاد جذب شهرداری٬ ۲۰نفر جذب کمیته امداد امام خمینی٬ ۱۵نفر درسازمان صنعت٬معدن و تجارت و ۲۰ نفر در اداره ورزش و جوانان مشغول بکار شده اند.

وارثی مدیرکل بهزیستی استان هم در این جلسه از طرح اطلاع رسانی به روستاییان استان خبر داد و گفت : در این طرح که از سال آینده بصورت آزمایشی در 25 روستای استان اجرا می شود به روستاییان درباره مضرات و آسیب های مواد مخدر اطلاع رسانی می شود.

وارثی افزود : برای اجری این طرح در مجموع 400 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که به ازای هر روستا ۵۰۰ هزار تومان هزینه می شود.

مدیرکل بهزیستی استان اضافه کرد: اداره کل بهزیستی استان آمادگی دارد برای احداث کمپ های صلواتی مجور صادر کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار