بازیگر تابستان داغ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

به عنوان بازیگر معتقدم از هر کاری می‌توان درس گرفت

کارگردان‌های فیلم اولی با خودشان ایده، خلاقیت و شجاعت می آورند.

به عنوان بازیگر معتقدم از هر کاری می‌توان درس گرفت
به گزارش خبرنگار حوزه حوزه سینماگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  «تابستان داغ» اولین اثر سینمایی ابراهیم ایرج زاد در مقام کارگردان است که سیاوش چراغی پور، بازیگر با سابقه سینمای ایران در آن ایفای نقش می‌کند، به این بهانه گفتگویی با این بازیگر داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

* آقای چراغی پور؛ همکاری شما در فیلم «تابستان داغ» با دیگر عوامل کار چطور بود؟

 من ایفاگر نقش مکمل در فیلم بودم و همکاری خیلی خوبی با عوامل داشتم. کار، از گروهی بسیار حرفه ای برخوردار بود. هومن بهمنش به عنوان فیلمبردار فیلم، عالی بود و کارگردانی ایرج زاد بسیار حرفه ای و سنجیده بود.

* پیش بینی می کنید که کار در جشنواره با چه استقبالی از جانب مردم و منتقدان روبرو شود؟

پیش بینی کردن در جشنواره دشوار است. ما باید فیلم های دیگر و کیفیت آنها را ببینیم، ضمن این که من هنوز خود فیلم «تابستان داغ» را نیز ندیده ام، اما با وسواسی که ایرج زاد دارد، امیدوارم که کار مورد استقبال قرار بگیرد.

* به نظر شما «تابستان داغ» در چه بخش هایی کاندیدای جایزه خواهد شد؟

من فکر می کنم که فیلم در بخش‌های فیلمبرداری، بازیگری، فیلمنامه و طراحی صحنه استحقاق نامزد شدن را داشته باشد.

* نقش شما در فیلم چگونه بود؟

نقشم تقریبا متفاوت بود و آدمی نسبتا فرصت طلب را بازی می کردم، اما با وجود این که نقش کوتاهی بود برایم چالش بر انگیز و پر از جذابیت بود.

* کار کردن با فیلمساز فیلم اولی سخت نبود؟

نه، اتفاقا من از کار کردن با کارگردانان جوان خیلی استقبال می کنم. این افراد شاید تجربه کارگردانان صاحب نام را نداشته باشند، اما با خودشان ایده، خلاقیت و شجاعت می آورند. من تجربه بازی در فیلم کوتاه هم داشتم که بسیار جذاب است. به عنوان بازیگر معتقدم که از هر کاری می توان درس یاد گرفت.

* کارگردانی ابراهیم ایرج زاد را چطور می بینید؟

خیلی خوب می بینم، حرفه اصلی ایرج زاد صدا برداری بود؛ اما فیلم کوتاه هم ساخته بود و شناخت و نگاه خوبی به سینما و فیلم سازی دارد و به همین دلیل فکر می کنم که وی آینده درخشانی داشته باشند.

* شرایط تولید کار چطور بود؟

تولید خیلی خوبی داشتیم و با وجود این که فیلم، در سینما مستقل کار می شد، من به عنوان بازیگر با مشکل خاصی مواجه نشدم و از کارهای بدون حاشیه چه به لحاظ اقتصادی و چه از نظر هنری بود. صاحبان اثر هم که نقش اصلی را در تولید کار ایفا می کردند، تمرکز خوبی بر فیلم داشتند و هیچ کس دغدغه دیگری جز ساختن این اثر نداشت.

* ویژگی شاخص تابستان داغ چیست؟

روایت فیلم در فضایی است که از آن دور بودیم. فیلم ها معمولا به زندگی افراد، با سطح متوسط رو به بالا می پردازند، اما در این اثر دوربین به بخش پایینی شهر و طبقات فرو دست جامعه رفته است و به موشکافی موقعیت اجتماعی و اقتصادی آن ها پرداخته است.

* منتظر تماشای چه فیلم هایی در جشنواره فجر امسال هستید؟

از میان فیلم هایی که هست، دوست دارم فیلم وحید جلیلوند را ببینم. اما جای تاسف است که بسیاری از کارگردانان با تجربه امسال در جشنواره حضور ندارند و فضای فجر امسال از این بابت غمگین است. جای کیانوش عیاری و شهرام مکری در جشنواره خالی است. این افراد کسانی بودند که آدم ولع دیدن فیلمشان را داشت.


گفتگو از ملیکا نصیری صنعتی


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار