در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

انتقاد تهیه‌کننده زن سینما از عملکرد هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر

بازیگر و تهیه‌کننده «خانه کاغذی» نسبت به تصمیمات و عملکرد هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر انتقاد کرد.

تینا پاکروان کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگر که امسال قرار بود با فیلم «خانه کاغذی» در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اینکه با توجه به شعارهای حمایتی از فیلم‌هایی با موضوع دفاع مقدس و آثار ارزشی، چرا این فیلم‌ها کمتر به جشنواره راه پیدا می‌کنند گفت: من فکر می‌کنم، نگاه هیات انتخاب جهت دهی شده بود. به این دلیل که اگر حرف حمایت از سینمای ارزشی را می‌زنند، باید فیلم ما دیده می‌شد.

وی افزود: مضاف بر اینکه، هیات انتخاب بجز سید ضیاء هاشمی که سینما را به خوبی می‌شناسد، سینمایی نبودند و این سوال پیش می‌آید زمانی که یکی از این اعضا در برنامه «هفت» می‌گوید فیلم «خانه کاغذی» را ندیدم؛ پس چرا در هیات انتخاب نشسته و اگر کارهای مهمتری داشته به آنها می‌رسید!

کارگردان فیلم سینمایی «خانوم» ادامه داد: چرا افراد غیر سینمایی که حتی فیلم‌ها را نمی‌بینند، در هیات انتخاب هستند؟! پاکروان اظهار داشت: آنها باید بدانند یک فیلم با تمام ارزش‌ها و امتیاز کارگردانی، بازیگری، فیلمبرداری و ... داخل جشنواره می‌آید. با همه تفاسیر می‌خواهم بدانم چه تخصصی پشت این هیات انتخاب بود که تشخیص داد «خانه کاغذی» دیده شود یا نه؟

کارگردان «نیمه شب اتفاق افتاد» درباره حضور بیش از حد فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر امسال عنوان کرد: این همان بحثی است که اساتید و پیشکسوت‌های ما به آن اشاره داشتند و دارند. بحث ما جشنواره ای نیست؛ چون فستیوالی دورهمی داریم. با این حجم فیلم یا باید مانند اسکار به صورت آکادمی برگزار شود و یا بدون گوش دادن به سفارشات و فشارها بهترین تصمیم را بگیرند. نه اینکه خیلی راحت حذف و اضافه کنند. متاسفانه این همان آزمون خطایی است که پس از گذشت بیش از سه دهه آدم را خسته می کند. در صورتی که می‌توان با یک برنامه‌ریزی و قانون مدون به جشنواره سر و سامان دهیم.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار