اهواز؛

کسب رتبه چهارم جام خزر توسط شطرنج باز خوزستانی

پویا ایدنی، استاد بزرگ خوزستانی ایران و جهان در مسابقات شطرنج بین‎المللی جام خزر موفق شد رتبه چهارم را از آن خود کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در پانزدهمین دوره این پیکارها، بیش از 800 شطرنج‎باز از ایران و 17 کشور خارجی حضور داشتند که از شنبه (یکم بهمن‎ماه) به مدت 9 روز در مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) رشت با هم به رقابت پرداختند.

علاوه بر حضور شطرنج‎بازان مطرح ایرانی در این دوره از رقابت‎ها، نمایندگانی از کشورهای روسیه، اسپانیا، فنلاند، انگلیس، ترکیه، هلند، هند، ترکمنستان، اوکراین، آمریکا، جمهوری آذربایجان، گرجستان، مجارستان، رومانی، ارمنستان، عراق و تاجیکستان نیز حضور داشتند.

از معروف‎ترین شطرنج‎بازان شرکت‎کننده خارجی در پانزدهمین دوره رقابت‎های بین‎المللی جام خزر می‎توان به گابریل سرکیسیان از ارمنستان، آلکسی دریف از روسیه، فرانس برکس از مجارستان، سرگئی تیویاکف از هلند و اولگ کرنف از اسپانیا اشاره کرد.

احسان قائم‎مقامی، پرهام مقصودلو، پویا ایدنی، پوریا درینی، شاهین لرپری‎زنگنه و امیررضا پوررمضانعلی، از برترین شطرنج‌بازان ایرانی بودند که در این دوره از رقابت‎ها حضور یافته بودند.

شطرنج‎بازان حاضر در این دوره از پیکارها، در چهار جدول و در 11 دور به روش سوئیسی با هم رقابت کردند که در جدول گروه A شطرنج‎بازان دارای رنکینگ بین‎المللی بالای 2000، در جدول گروه B شطرنج‎بازان دارای ریتینگ بین‎المللی زیر 2000، در جدول گروه C بانوان شطرنج‎باز و در جدول گروه D نیز، شطرنج‎بازان زیر 14 سال حضور داشتند.

پنج شطرنج‎باز از خوزستان در این دوره از مسابقات شرکت کرده بودند که پویا ایدنی به همراه امیرحسین جمشیدی و مهدی مومن‎زاده در جدول A، سینا متقی در جدول B و اوریا شکیبا نیز در جدول D حاضر بودند.

در پایان این رقابت‎ها و در جدول گروه A که شطرنج‎بازان دارای ریتینگ بین‎المللی بالای 2000 حضور داشتند، فرانس برکس استاد بزرگ شطرنج مجارستان با کسب 7 امتیاز عنوان قهرمانی را کسب کرد. همچنین گابریل سرکیسیان استاد بزرگ ارمنستان و محمدامین طباطبایی از ایران با کسب 7 امتیاز و به دلیل پوئن‎شکنی، به ترتیب در مکان‎های دوم و سوم ایستادند و پویا ایدنی و شاهین لرپری‎زنگنه از ایران و کنستانتین تارلف از اوکراین هم با کسب شش‎ونیم امتیاز و به دلیل پوئن‎شکنی، به ترتیب رتبه‌های چهارم تا ششم را از آن خود کردند.

در جدول گروه B که شطرنج‎بازان دارای ریتینگ بین‎المللی زیر 2000 حضور داشتند، محمدرضا شیخالی از تهران با کسب 11 امتیاز اول شد و جواد ترکمن‎نژاد از گیلان و حمید طهماسبی از فارس نیز با کسب 9 امتیاز و به دلیل پوئن‎شکنی، به ترتیب در مکان های دوم و سوم قرار گرفتند.

در رقابت‎های جدول گروه C که بانوان شطرنج‎باز حضور داشتند، ماریا زوبوا از اوکراین عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد و محدثه علیجان‎زاده، انوشا مهدیان، گلناز جعفری و نیکی نادرنیا همگی از ایران به ترتیب در رده‎های دوم تا پنجم قرار گرفتند.

در پایان رقابت‎های جدول گروه D نیز که شطرنج‎بازان زیر 14 سال حضور داشتند، امیرمحمد آزادی از البرز با کسب 10 امتیاز به مقام قهرمانی رسید و رضا مهدوی و محمدابراهیم خان‎ابری هر دو از تهران به ترتیب رتبه‎های دوم و سوم را به دست آوردند.

در پایان از سوی مسوولان برگزاری این دوره از رقابت‎ها به شطرنج‎بازان برتر پانزدهمین دوره رقابت‎های بین‎المللی جام خزر در جدول‎های مختلف، 590 میلیون ریال جایزه نقدی اهدا شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.