استان بوشهر:

صدور 150 میلیون دلار مواد معدنی

معاون امور بازرگانی و واحد تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده ۱۵۰ میلیون دلار مواد معدنی استان بوشهر صادر می‌شود که تاکنون ۸۰ درصد آن محقق شده است.

صدور 150 میلیون دلار مواد معدنی
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ابوالقاسم محمدزاده صبح امروز در همایش بررسی شاخص‌های بتن صادراتی در بوشهر با اشاره به اینکه این استان  در حوزه مواد معدنی ساختمانی دارای جایگاه مهمی است اظهار داشت:  سنگ گچ، آهک و شن دانه‌بندی شده، واریزه کوهی، مارن و سنگ نمک  از جمله مواد معدنی استان بوشهر است که بخشی در تامین نیاز استان مصرف و بخشی هم  صادر می‌شود.

وی ذخائر معادن استان بوشهر را 5 میلیارد تن دانست و گفت:  معادت استان بوشهر بیشتر در حوزه مواد و مصالح ساختمانی است.

محمدزاده از تحقق 80 درصد صادرات مواد معدنی استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: پیش بینی  صادرات مواد معدنی استان بوشهر امسال 150 میلیون دلار است که تاکنون 80 درصد آن محقق شده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن بتن ایران نیز با بیان اینکه در تولید بتن استانداردهای جهانی رعایت نمی‌شود تصریح کرد: با اینکه  کیفیت سیمان تولیدی کشور بسیار مطلوب است ولی در تولید بتن استانداردهای جهانی رعایت نمی‌شود.

محسن تدین با تاکید بر افزایش مهارت تولید کنندگان بتن در ایران گفت: تنها راهکار برای  بهبود وضعیت تولید بتن در ایران، افزایش مهارت و آموزش دانشجویان، مهندسان، تولیدکنندگان و خریداران بتن است.

وی دوام بتن را یکی از موضوعات مهم در استان بوشهر عنوان کرد و گفت: باید در ساخت بتن‌هایی که  در ساخت و سازهای سواحل استفاده می‌شود از مواد افزودنی روان کننده و پودری معدنی استفاده شودکه استفاده نکردن از این مواد به دوام بتن در این  استان لطمه زیادی زده است.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر نیز با اشساره به موقعیت جغرافیای استان بوشهر و افزایش استهلاک بتن در این استان گفت: از یک سو استان بوشهر بر روی کمربند زلزله قرار گرفته و از سوی دیگر به علت همجواری با خلیج فارس و رطوبت بالا، میزان استهلاک و عمر بتن در این استان بسیار پایین است.

محمدرحیم بهره مند با تاکید بر رعایت تولید بتن بر اساس استانداردهای جهانی افزود: در استان بوشهرکیفیت مصالح به ویژه در زمینه سنگدانه‌های مورد مصرف در بتن شرایط مطلوبی دارد و تمام تلاش ما تولید مطابق با استانداردهای جهانی است.

در این همایش شاخص‌های بتن صادراتی مورد بررسی قرار گرفت و با تیم‌های تخصصی راهکارهای لازم در این زمینه ارائه شد.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.