اردبیل؛

راه اندازی آبیاری بارانی در دشت اردبیل از اولویت ویژه ای برخوردار است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: راه اندازی آبیاری بارانی در دشت اردبیل از اولویت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، عدیل سروی در جلسه بررسی وضعیت پروژه های آب و خاک و توسعه آبیاری تحت فشار با اعلام این خبر افزود: با توجه به حمایت های بسیار جدی و بی سابقه دولت از توسعه آبیاری تحت فشار و همراهی مجلس شواری اسلامی بایستی از تمام ظرفیت های موجود برای بهبود و راه اندازی آبیاری بارانی بهره بگیریم و دشت اردبیل _ که یکی از سه دشت مهم استان بوده و از کمبود آب کشاورزی رنج می برد _ از اولویت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به طرح های مهم آب و خاک در دست اجرا در استان اردبیل افزود: خوشبخنانه قدم های مؤثر و مفیدی در تبدیل اراضی دیم به آبی در دست اجراست که از آن جمله می توان به اراضی پایاب سد خداآفرین اشاره کرد که بیش از ۶۲ هزار هکتار از اراضی دیم شمالی استان را به آبی تیدیل می کند و تحول مهمی در عرصه تولید محصولات کشاورزی و همچنین کارآفرینی نیروهای بیکار و جوان منطقه ایجاد خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: از دیگر طرح های مهم دردست اجراء، اراضی پایاب سد گیلارلو در گرمی است که با اتمام این پروژه نیز ۶۳۰ هکتار از اراضی دیم منطقه به آبی تبدیل می شود.

سروی با اشاره به دیگر پروژه های شاخص آب و خاک در دست اجراء نیز افزود: طرح تبدیل اراضی دیم جعفر آباد بیله سوار نیز در سطح یک هزار هکتار توسط شرکت تعاونی قزل سنبل با جدیت دنبال می شود که امید واریم در آینده نزدیک شاهد افتتاح این پروژه مهم نیز باشیم.

وی گفت: طرح آبیاری بارانی اسماعیل کندی در پارس آباد مغان از دیگر طرح های قابل مطرح آب و خاک استان است که ۵۶۰ هکتار از اراضی منطقه را با بهره گیری از سیستم آبیاری تحت فشار به آبی تبدیل می کند.

وی در پایان با اشاه به همکاری و همراهی کشاورزان در مدرنیزه کردن اراضی خود به سیستم تحت فشار که در صرفه جویی آب کشاورزی بسیار مهم است، خاطرنشان ساخت: این امر با مشارکت کشاورزان عملیاتی می شود و ضروری است در مقابل حمایت های دولت تدبیر و امید این تلاشگران عرصه تولید محصولات کشاورزی با انگیزه بالا با همکاری خود پاسخ مناسب دهند و ما را در ارائه خدمات بهتر یاری کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.