نرخ تورم در آلمان به بالاترین سطح در 4 سال گذشته رسید

آمار منتشر شده به وسیله ایالت‌های مختلف آلمان نشان می‌دهد نرخ تورم در این کشور روندی صعودی به خود گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، آمارهای منتشر شده جدید نشان می‌دهد رشد تورم در آلمان در ماه ژانویه سرعت گرفته است و برای نخستین بار در 4 سال گذشته از حد تعیین شده بانک مرکزی اروپا برای حفظ ثبات در قیمت‌ها پیشی گرفته است.

به نظر می‌رسد آمارهای جدید که به وسیله چندین ایالت آلمان منتشر شده است، بحث‌های سیاسی درباره اقتصاد آلمان، که بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا به شمار می‌آید، را داغ خواهد کرد.

داده‌های اولیه که از جانب چند ایالت آلمان منتشر شده است، نشان می‌دهد تورم قیمت برای مصرف‌کنندگان در چندین نقطه از این کشور رشد تصاعدی داشته است. برای مثال، در "نوردراین-وستفالن" – پرجمعیت‌ترین ایالت آلمان – تورم سالانه از 1.9 درصد در ماه دسامبر سال 2016، به 2.1 درصد در ماه ژانویه سال جاری میلادی رسیده است.

در ایالت "زاکسن" نیز قیمت‌ها برای مصرف‌کنندگان از 2.3 درصد به 2.4 درصد افزایش یافته است. این در حالی است که نرخ تورم سالانه در ایالت‌های بایرن و براندنبورگ بی‌تغییر باقی مانده است.

بانک مرکزی اتحادیه اروپا برای افزایش رشد اقتصادی منطقه یورو، در سال‌های اخیر از محرک‌های اقتصادی بی‌سابقه‌ای – مانند کاهش نرخ سود بانکی و تزریق بیش از یک هزار میلیارد یورو در بازار به وسیله خرید دارایی‌ها -- استفاده کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار