اصفهان؛

برگزاری رزمایش «ولایت 95» دربندر چابهار

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رزمایش بزرگ ولایت 95 در فاصله 2 هزار کیلومتری بندر چابهار و در محدوده آب‌های آزاد جهان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امیر دریادار حبیب‌الله سیاری  امروز در حاشیه بازدید از پژوهشگاه و آزمایشگاه‌های دریایی دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: قدرت دریایی ایران به حدی رسیده که کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان جرأت وارد شدن به این منطقه برای برگزاری رزمایش‌های نظامی را ندارند.

وی افزود: ایران 25 رزمایش دریایی در سال اجرا می‌کند که شامل رزمایش‌های موشکی، زیردریایی و آب‌های سطحی است و تا پایان سال جاری نیز رزمایش بزرگ ولایت 95 را برگزار خواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رزمایش بزرگ ولایت 95 در فاصله 2 هزار کیلومتری بندر چابهار و در محدوده آب‌های آزاد جهان، بدون ورود به مرزهای آبی سایر کشورهای خلیج فارس برگزار می‌شود.

سیاری در این بازدید با بیان اینکه نیروی دریایی تجهیزات محور است، گفت: اگر تجهیزات مناسب نداشته باشیم، نمی‌توانیم در دریاهای آزاد حضور داشته باشیم.

وی ادامه داد: تا پیش از انقلاب این تجهیزات توسط بیگانگان تأمین می‌شد، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و با همت جوانان ما در دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله دانشگاه صنعتی اصفهان، می‌توانیم تمامی تجهیزات جهت حضور در دریاهای دوردست با تمامی فناوری‌هایی را که مورد نیاز آن است، تأمین کنیم.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به خودکفایی کامل کشور در تأمین تجهیزات دریایی، اذعان داشت: البته این موضوع منحصر به نیروی دریایی نمی‌شود و با توانمندی که در دانشگاه‌های کشور، جوانان، دانشجویان و اساتید سراغ داریم، شاهد این موضوع بوده‌ایم که نه تنها در سطح آب، بلکه در زیر آب نیز این اتفاق افتاده است.

وی با تأکید بر توانمندی‌ها و دستاوردهای ارزشمند دانشگاه صنعتی اصفهان به منظور تسلّط بیش از پیش در ابعاد مختلف در زیر آب، تصریح کرد: حدود 20 سال است که وارد عرصه زیر آب شده‌ایم و می‌توانیم بگوییم که امروز از پیشرفت قابل ملاحظه‌ای برخوردار شده‌ایم و امکانات و توانمندی‌های دانشگاه صنعتی اصفهان نیز نشان دهنده همین توانمندی است.

سیاری ادامه داد: با اقتدار می‌گوییم که بزرگ‌ترین دستاورد ما در جمهوری اسلامی ایران این است که امروز در تأمین تجهیزات به جایی رسیده‌ایم که می‌توانیم نیازمندی خودمان را تأمین کنیم.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر نظارت و کنترل کامل بر روی آب‌های سرزمینی کشور توسط نیروهای نظامی، مطرح کرد: هیچ کدام از کشورها جرئت این را ندارند که برای برگزاری مانورهای نظامی خودشان به آب‌های سرزمینی ما نزدیک شوند.

سیاری اضافه کرد: این نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران است که امروز توانسته در اجرای تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر حضور و دریانوردی در دریاهای آزاد و اجرای رزمایش در این مناطق، موفق عمل کند.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هر کشوری که بخواهد از خود دفاع کند قطعاً باید از توانمندی دفاعی بالایی برخوردار باشد، تأکید کرد: هر چقدر بیشتر بتوانیم در آب‌های آزاد مقتدرانه حضور پیدا کنیم، دیگر کشورها حساب ویژه‌ای را روی جمهوری اسلامی ایران باز خواهند کرد.

وی انتظار از دانشگاه‌های صنعتی به ویژه دانشگاه صنعتی اصفهان را بسیار زیاد دانست و گفت: این دانشگاه‌ها می‌توانند با تلاش و همّت بیش از پیش کمک شایانی را به نیروهای تجهیزات محور مثل نیروی دریایی که دارای محیط کار ویژه‌ای هستند ارائه کنند تا تجهیزاتمان را کاملاً بومی در اختیار داشته باشیم.

سیاری با اشاره به دستاوردها و توانمندی‌های ارزشمند دانشگاه صنعتی اصفهان در حوزه زیرسطحی، تصریح کرد: این دستاوردها علاوه بر کاربرد در زمینه‌های علمی و پژوهشی مانند انرژی، شیلات و اقیانوس شناسی می‌تواند کاربردهای متنوع و مناسبی در دیگر ابعاد نیز داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوان از تفکرات خوبی که در میان اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی کشور و به خصوص دانشگاه صنعتی اصفهان وجود دارد، استفاده کرد.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.