مشاور سابق ترامپ از احتمال خروج آمریکا از توافق پاریس خبر داد

یکی از مشاوران سابق ترامپ اعلام کرد به نظر می رسد ترامپ قصد خروج از توافق مقابله با تغییرات آب و هوایی پاریس را دارد .

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ به نقل از ایندیپندنت، «میرون ابل» از مشاوران سابق ترامپ اعلام کرد رئیس ‌جمهور جدید آمریکا قصد دارد از موافقتنامه بین‌المللی مقابله با تغییرات آب و هوایی پاریس خارج شود.

ابل گفت: ترامپ ظرف روزهای آینده برای خروج از موافقتنامه پاریس هم مانند دیگر تصمیمات چالشی خود از ظرفیت قانونی «فرمان اجرایی» استفاده خواهد کرد.

رویکرد اصلی موافقتنامه پاریس، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای برای پیش‌گیری از گرم‌ تر شدن زمین است اما ترامپ بلافاصله پس از انتخاب به عنوان رئیس ‌جمهور جدید آمریکا گفت نمی ‌خواهد ذیل چنین توافقی، برای فعالیت‌های اقتصادی کشورش محدودیت ایجاد شود و نباید به چین باج بدهیم.

میرون ابل در خصوص عزم ترامپ برای خروج از این توافق افزود: رئیس ‌جمهور آمریکا با آگاهی نسبت به تبعات احتمالی، اصرار به پایبندی به قول‌های انتخاباتی خود دارد.

ابل خاطرنشان کرد این کار شاید فردا و از طریق یک فرمان اجرایی، انجام شود و شاید هم او (ترامپ) صبر کند و این کار را در قالب بسته ‌ای بزرگ ‌تر انجام دهد.

ترامپ در دوره تبلیغات انتخاباتی، از خروج آمریکا از «سازمان جهانی تجارت» و «نفتا» هم سخن گفته بود ولی مشخص نیست که آیا این قول‌ها هم عملی می ‌شود یا نه.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار