باب کورکر در واکنش به ادعای آزمایش موشکی تهران: ایران باید پاسخگو باشد

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به ادعای رسانه‌های خارجی درباره آزمایش موشکی ایران واکنش نشان داد.

باب کورکر در واکنش به آزمایش موشکی تهران: ایران باید پاسخگو باشد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت صهیونیستی آروتز شوا، باب کورکر - رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا - پس از انتشار گزارش‌هایی درباره آزمایش یک موشک بالیستیک دیگر از سوی ایران، با انتشار بیانیه‌ای خواستار پاسخگویی تهران در این باره شد.

کورکر در یک بیانیه تأکید کرد در قطعنامه 2231 شورای امنیت که شامل مقررات مربوط به نظارت بر اجرای توافق هسته‌ای ایران است از تهران خواسته شده هیچ گونه فعالیتی برای طراحی موشک‌های بالیستیکی که قادر به حمل سلاح هسته‌ای هستند انجام ندهد.

این سناتور جمهوری‌خواه در ادامه با متهم کردن ایران به نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت مدعی شد: «فعالیت‌های موشکی ایران، حمایت از تروریسم، نقض حقوق بشر و دیگر فعالیت‌های خصمانه‌ای که امنیت و صلح بین المللی را نقض می‌کند از این پس بخشیده نخواهد شد. من با همکارانم و دولت جدید همکاری خواهم کرد تا ایران پاسخگوی این اقدامات خود باشد و ما از اجرای محدودیت‌هایی که بر برنامه هسته‌ای آن اعمال شده، مطمئن شویم».

کورکر یکی از مخالفان سر سخت توافق هسته‌ای ایران است و پیش از امضای آن نیز بارها مخالفت و نگرانی خود را از این بابت اعلام کرده است.

بنیامین نتانیاهو –نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی- نیز اوایل روز گذشته (دوشنبه) در اظهاراتی خصمانه گفت اقدامات ایران نباید بدون پاسخ بماند. وی همچنین گفت در ملاقات با دونالد ترامپ –رئیس‌جمهور آمریکا- این موضوع را به بحث خواهد گذاشت. سفیر رژیم‌صهیونیستی در سازمان ملل نیز از شورای امنیت خواست اقداماتی را علیه ایران در پی آخرین آزمایش موشکی آن، انجام دهد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۳۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
ایران بدون موشکم خاورمیانه در دست داره .چیزی دیگه در دست داره که اونا به عقلشون نمیرسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
دهنت رو ببند مردک نادان هر چی لایق خودتونه به ما نسبت ندین ما هر چقدر که لازم باشه آزمایش موشکی انجام میدهیم شما هم هیچ غلطی نمیتونید بکنید
آخرین اخبار