مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌شرقی گفت: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مهار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛بهداد مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌شرقی گفت: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که هر چندین سال یک‌بار در کل دنیا به صورت گسترده شیوع پیدا می‌کند در سال 85 و در سال های 89 و 90 شاهد بیماری آنفلوآنزا در مناطقی از دنیا و کشورهای همسایه بودیم و حالا بعد از طی چندین سال این بیماری در اکثر قاره های دنیا دیده و تائید شده است.

وی افزود: همسایه‌های کشورمان نیز به شدت درگیر این بیماری هستند و ریاست سازمان دامپزشکی کشور نیز اعلام کرد که در کشور ما نیز مواردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دیده شده است که اولین مورد در استان‌های البرز و تهران تائید شد و خوشبختانه با تدابیری که از طرف سازمان دامپزشکی کشور و سایر مسئولین اتخاذ گردید این بیماری مهار شده و تحت کنترل است.

بهداد همچنین اظهار داشت: بعضی از استان ها نیز درگیر این بیماری شدند که با تلاش های شبانه روزی همکاران و بازرسین دامپزشکی و مسئولین علوم پزشکی استان این بیماری مهار شده و خوشبختانه طبق اعلام علوم پزشکی هیچ موردی از بیماری در انسان دیده نشده است و تلاش ما برای انتقال نیافتن این بیماری به جوامع انسانی موفقیت آمیز بوده است.

وی همچنین از سالم بودن گوشت مرغ مصرفی که به صورت مجاز و تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان عرضه می شوند خبر داد و با قاطعیت اعلام کرد: به هیچ عنوان در مورد فوق مشکلی نداریم و قبل و بعد از کشتار نظارت کامل از طرف اداره دامپزشکی و مسئولان فنی و بازرسان  کشتارگاه‌ها بر روی مرغ‌های کشتاری انجام می‌گیرد.

وی همچنین توصیه کرد: مردم از خرید هرگونه مواد و فرآورده‌های خام دامی که بدون تاییدیه دامپزشکی هستند و همچنین از خرید مرغ‌هایی که به‌صورت غیرمجاز و فله‌ای عرضه می‌شوند خوداری کنند.

بهداد از معدوم سازی 318 تن مواد و فرآورده های خام آلوده غیربهداشتی و غیرقابل مصرف انسانی توسط بازرسین بهداشتی این اداره کل خبر داد و از تمام شهروندان خواست که مرغ مصرفی خود را از مراکز عرضه مجاز خریداری کرده و با صراحت اعلام کرد: مردم با خیال راحت و بدون هیچ دغدغه‌ای گوشت مرغ با بسته‌بندی‌های مجاز را که مورد تایید دامپزشکی استان هستند را از مراکز عرضه مجاز خریداری و مصرف کنند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار