هادی عامل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جشنواره تئاتر فجر چراغ خاموش حرکت می‌کند

من از چراغ خاموش حرکت کردن جشنواره ناراحت هستم؛ چرا که در سکوت خبری و سکوت مطبوعاتی برگزار می شود.

جشنواره تئاتر فجر چراغ خاموش حرکت می‌کند
هادی عامل در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ارزیابی خود از جشنواره تئاتر فجر گفت: شرایط جشنواره خیلی بد است. من چند کار را هم که دیدم، صندلی‌ها خیلی خالی بودند. متاسفانه وقتی سایت باز می شود، تنها دوازده تا بلیت از هشتاد بلیت را می‌توان گرفت. این در وهله اول بیان می کند که استقبال خوب است ولی اینطور نیست بلکه تمام کسانی که می‌خواستند برای دیدن نمایش بیایند، به علت مشکل در سایت نتوانستند بلیت تهیه کنند. من از چراغ خاموش حرکت کردن جشنواره ناراحت هستم؛ چرا که در سکوت خبری و سکوت مطبوعاتی برگزار می شود.

وی درباره محوریت و موضوع نمایش خود (افسانه ببر) گفت: این نمایش درباره انسان و یک کار تک نفره است. تحول یک انسان را بیان می‌کند؛ یعنی برخاستن و فروریختن انسان از درون خودش.

این کارگردان در خصوص هدف این نمایش اظهار داشت: این نمایش، مربوط به انسان سازی است که در کشورمان خیلی پنهان شده است. ما باید انسان تربیت کنیم که متاسفانه این مسئله جا نیفتاده است. من علاقه شخصی داشتم که با این اجرا مردم را به انسانیت، همدلی دعوت کنم و بگویم با هم بودن خیلی بهتر از تنهایی و تک‌روی است.

عامل پیرامون سابقه فعالیت‌هایش تصریح کرد: من کار تئاتر را از شهرستان شروع کردم و حدود ده یا دوازده سال با کار آموزشگاهی و دانشگاهی، سرود و تئاتر برای مدارس کارم را آغاز کردم. ولی به شکل حرفه‌ای از سال 76 و در تهران حدود پنجاه تا کار انجام دادم. آهنگسازی و حتی بازی کردم و 9  نمایش را خودم بر صحنه بردم که اولین نمایش سال 85 بر صحنه رفت و الان ده سال است کارهایم را خودم کارگردانی کرده ام. من لیسانس فلسفه دارم و فوق لیسانس کارگردانی تئاتر.

کارگردان نمایش «افسانه ببر» پیرامون سالن اجرای نمایش بیان کرد: من خیلی دوست داشتم، نمایش را به شکل محیطی اجرا کنم؛ یعنی سه سویه صندلی‌هارا بچینم ولی این امکان در سالن نیست. من تنها با عوض شدن سالن موافقت کردم که بتوانم صندلی ها را دوسویه یا چندسویه بچینم که باز هم این اتفاق نیفتاد.


انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.