اردبیل؛

اولین بالگرد امدادی هلال احمر اردبیل رونمایی شد

اولین بالگرد امدادی استان اردبیل در پایگاه هلال‌احمر اردبیل رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل در مراسم رونمایی از بالگرد امدادی تصریح کرد: به دلیل اقلیم کوهستانی اردبیل وجود بالگرد امدادی می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی در عملیات امداد و نجات داشته باشد.

بهرام غیبی افزود: در سال‌های اخیر استقرار بالگرد بارها مطرح شده و هر استانی قادر به تأمین آشیانه بوده موفق به دریافت بالگرد شده است.

وی با اشاره به هزینه کرد ۷۰ میلیون تومانی برای تأمین پد موقت بالگرد اضافه کرد: زمینی برای احداث آشیانه بالگرد در کنار فرودگاه اردبیل پیش‌بینی شده است.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل احداث آشیانه بالگرد در اردیبهشت ماه سال آینده هم‌زمان با روز هلال‌احمر کلنگ زنی می‌شود تا بتوان استقرار بالگرد در آشیانه اختصاصی را فراهم ساخت.

غیبی با اشاره به هزینه کرد ۵۰ میلیارد تومان برای تأمین بالگرد، افزود: در حال حاضر بالگرد امدادی در معاونت امداد شهرک سینا نگه‌داری می‌شود و مدت‌زمان نگه‌داری ۲۰ روز در ماه است که ۱۰ روز دیگر بالگرد جهت تعمیرات به مرکز اعزام می‌شود.

وی با تأکید به اینکه هلال‌احمر استان در تجهیزات امدادی جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود، اضافه کرد: با استقرار بالگرد تا حد قابل‌توجهی امکانات و تجهیزات ما ارتقا می‌یابد.

وی متذکر شد: با توجه به اینکه حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند، استقرار بالگرد برای امدادرسانی‌های اضطراری به ویژه در مناطق کوهستانی ضرورت ویژه دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.