احتمال ارتباط مذاکرات عطا محمدنور و غنی با انتخابات آینده

رویترز نوشت:مذاکرات سرپرست بلخ و اشرف‌غنی می‌تواند سیاست این کشور را در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۹ میلادی دچار تغییر کند.

احتمال ارتباط مذاکرات «عطا محمد نور» و «اشرف‌غنی» با کارزار انتخابات آیندهبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، رسانه انگلیسی رویترز در مطلبی نوشته که «عطا محمد نور» سرپرست ولایت بلخ و یکی از افراد بانفوذ حزب جمعیت اسلامی، در هفته‌های اخیر در حال مذاکره با دولت افغانستان برای پیوستن به دولت مرکزی است، اقدامی که می‌تواند سیاست این کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو در سال 2019 میلادی را به تکاپو وا دارد.

مذاکرات نور و غنی هفته‌هاست که در جریان است اما نتایج آن و نقشی که احتمال می‌رود سرپرست ولایت بلخ بپذیرد هنوز معلوم نیست.

سرپرست ولایت بلخ به رویترز گفت که برای ادامه مذاکرات خود با رئیس‌جمهور افغانستان در کابل به سر می‌برد.

وی افزود که در صورت موفقیت این مذاکرات، ولایت بلخ را برای اشخاص جدید و جوان رها خواهد کرد.

نور اظهار داشت که وی آماده حمایت از دولت و کار مشترک است.

عبدالله در حکومت وحدت ملی افغانستان مقام ریاست اجرایی را برعهده دارد و طرف هوادارانش تحت فشار قرار گرفته است.

برخی کارشناسان سیاسی براین باورند که ابتکار عطا محمد نور برای رهبری قوم تاجیک در افغانستان که در حال حاضر برعهده عبدالله عبدالله است، می‌تواند چالش‌هایی به وجود می‌آورد.

تسنیم نوشت: بااین وجود، «اسکات واردن» مدیر برنامه‌های افغانستان و آسیای مرکزی موسسه صلح آمریکا در واشنگتن، این مسئله را مطرح می‌کند که بزرگترین پرسش مردم این است که آیا این اقدامات آغازی برای کمپین‌های انتخاباتی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار