کارگردان «دریاچه ماهی»در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آدم نترسی هستم وگرنه فیلمساز نمی شدم/جشنواره خنثی اتفاق نامبارکی است

امسال دقیقا از بد شانسی من که فیلم اولم را ساختم، مدیر جشنواره چیدمان درستی در هیات انتخاب نداشتند و از این اتفاق بسیار ناراحتم.

آدم نترسی هستم وگرنه فیلمساز نمی شدم/جشنواره خنثی اتفاق نامبارکی استمریم دوستی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ که فیلم«دریاچه ماهی» از وی در بخش چشم انداز سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در خصوص حجم گسترده فیلم‌ها در جشنواره امسال و بازتاب های آن، گفت: این اتفاق مثل یک مهمانی بزرگ می ماند که هرچه تعداد بالاتر برود پذیرایی سخت‌تر خواهد بود.به نظرم امسال دقیقا از بد شانسی من که فیلم اولم را ساختم مدیر جشنواره چیدمان درستی در هیات انتخاب نداشتند و به شخصه بسیار ناراحتم.

وی افزود:من آدم نترسی هستم و اگر قرار بود بترسم فیلمساز نمی شدم. اما شاهد جشنواره ای خنثی هستیم.

مریم دوستی به بررسی جشنواره فیلم فجر تا به امروز پرداخت و گفت: این مسائل را گفتم که بگویم دبیر جشنواره واقعا از هیات انتخاب بسیار قوی استفاده نکردند. چون فیلمساز و فیلمشناس قوی بین آن‌ها نبود و این باعث شگفت زدگی شد.

وی ادامه داد:بازتاب عدم چینش هیات انتخاب قوی را در جشنواره می بینیم. چنانچه خود من در جشنواره حضور دارم و شاهد رویدادی خنثی و انتخاب‌های نا همگونی هستم و این می‌تواند اتفاق نامبارکی باشد.

این کارگردان اضافه کرد:باید دست از خودخواهی و اینکه فکر کنیم دانای مطلقیم برداریم و جدا از بازی‌های سیاسی جشنواره های خارجی، به علت موفقیت و خروجی آن ها نگاه کنیم.

دوستی همچنین عنوان کرد: فکر می‌کنم اگر بین بیست تا بیست و پنج فیلم در جشنواره حضور پیدا کنند قضاوت عادلانه تری را به دنبال دارد و گزیده کارهای شاخص بالا می آیند تا امثال من ادعا نکنند که شاهکار ساختند.

کارگردان «دریاچه ماهی» خاطر نشان کرد: برگزار کنندگان جشنواره‌های سینمای ایران باید افراد بزرگتری در حوزه سینما باشند، چون اگر این اتفاق نیفتد نگاه از سینما دور می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.