تبدیل فرهنگسرای امام به سینما در زنجان در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد زنجان با بیان این که در چند سال گذشته حمایت از سینما افزایش داشته است گفت: در این چند سال انقلابی در حوزه سینما و تولید فیلم ایجاد کرده است و سینما بهمن نیز به عنوان یکی از سینماهای کشور از این فضا منتفع شده است.

محمدی ادامه داد: افزایش تعداد سینماها را یکی از راه‌های تشویق سینماگران برای تولید اثر است که تولید یک فیلم درجه یک سینمایی بیش از یک میلیارد تومان هزینه دارد و بر همین اساس، بخش دولتی قادر به کمک در این بخش نیست.

وی با اشاره به حضور دو زنجانی در جشنواره فیلم فجر امسال به عنوان کارگردان افزود: تلاش انجام شده است تا دو فیلمی که توسط کارگردانان زنجانی ساخته شده، در نوبت اکران فیلم‌های فجر استان زنجان قرار گیرد ولی به دلیل برنامه‌ریزی این امر توسط اتحادیه تهیه‌ کنندگان سینما، این امر امکان‌پذیر نیست.

امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد زنجان اظهار کرد: مجتبی راعی فیلمی با نام "ترنج" در زنجان کار کرده است که بازیگران زیادی از این استان در آن به ایفای نقش می‌پردازند همچنین فیلم "آباجان" ساخته هاتف علیمردانی که امسال در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در می‌آید نیز در زنجان فیلم‌برداری شده و خانه حکیمیان لوکیشن اصلی فیلمبرداری آن است.

گفتنی است کارگردانان زنجانی امسال با دو فیلم "شماره ١٧ سهیلا" ساخته محمود غفاری و "آباجان"، حضور پررنگی در جشنواره فیلم فجر دارند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.