معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

همکاری قوای سه‌گانه سبب کاهش جرائم می‌شود

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر هرکدام از قوای سه‌گانه دخالتی در قوه‌های دیگر نداشته باشند جرائم همچنان باقی خواهد ماند ازاین‌رو قوای سه‌گانه باید با همکاری لازم سبب از بین رفتن جرائم شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری صبح امروز در دیدار با دادستان قم که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد با تبریک آغاز سی و هشتمین پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انتظارات پدید آمده در جامعه ما انتظارات به‌حق و به‌جایی بوده و از این‌ رو انقلاب ما که انقلاب نشأت گرفته از امامان و پیشوایان است می‌تواند انتظارات مردم را برآورده کند.

وی بابیان جملاتی از امام علی(ع) و امام حسین(ع) افزود: به گفته امامان ما این سؤال به وجود می‌آید که رهبران انقلاب باید با چه ویژگی‌هایی در جامعه ورود پیدا کنند، پیام این بیان معصومین این است که مسئولان ما باید در این امر تمام سعی و تلاش خود را بکنند تا بتوانند در این میدان موفق و سربلند شوند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: کسانی که مورد ستم قرار گرفته‌اند باید در پرتو حکومت دینی احساس آرامش کنند که این کار بر عهده دستگاه قضاوت است.

وی عنوان کرد: دستگاه قضایی باید کاری کند افراد قانون‌شکن فکر کنند حدود الهی در جامعه وجود دارد و مردم در جامعه احساس آرامش کنند.

امام‌جمعه قم بابیان اینکه هدف انقلاب ما بیانات امام حسین(ع) و امام علی(ع) است بیان کرد: دستگاه قضایی پناهگاه مردم بوده و هرجا طلب حقی مطرح می‌شود تمام توجهات به دستگاه قضا است.

وی تأکید کرد: کسانی که بخواهند در جامعه نسبت به اعتمادهای مردم تخطی کنند دستگاه قضایی باید در مقابل این ناهنجاری‌ها بایستد و این انتظاراتی است که جامعه از دستگاه قضایی دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه قم با اشاره به اینکه دستگاه قضا باید تلاش فراوانی کند تا بتواند خوش‌بینی‌ها را بیشتر کند، تصریح کرد: دستگاه قضا یک قوه از قوای سه‌گانه است که بخشی از خوش‌بینی‌ها و بخشی از بدبینی‌ها به دستگاه قضا است.

وی بابیان اینکه آیا دستگاه قضا باید با معلول یا علت مبارزه کند، عنوان کرد: برداشتی که عموم مردم از دستگاه قضا دارد این بوده که حتماً باید دعوایی رخ دهد تا به دستگاه قضایی رجوع کنند، ازاین‌رو دستگاه قضایی باید با آسیب‌زدایی به‌روزی برسد که پرونده‌ای در ساعات اداری به قضات رجوع نشود.

امام‌جمعه قم تأکید کرد: دستگاه قضا باید جرائم اتفاق افتاده را بررسی کرده تا بتواند آن را پیشگیری کند و اگر این اتفاق رخ دهد مراجعه‌کننده کمتری به دستگاه قضا خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: اگر هرکدام از قوای سه‌گانه دخالتی در قوه‌های دیگر نداشته باشند جرائم همچنان باقی خواهد ماند، ازاین‌رو قوای سه‌گانه باید با همکاری بیشتر سبب از بین رفتن جرائم شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: دستگاه قضایی باید سخنوران و خطیبان را دعوت کرده و مسئله‌هایی که سبب جرائم می‌شود را در اختیار آنان قرار دهد تا بتواند از این راه آسیب‌زدایی کنند.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار