تاج:کی روش به دنبال صلح در تیم ملی است/ برخی از افراد در تیم حضورشان الزامی نیست

رئیس فدراسیون فوتبال در نشست خبری امروز بعد ازظهر از ادامه برنامه های تیم ملی با کی روش خبر داد.

تاج:کی روش به دنبال صلح در تیم ملی است/برخی از افراد در تیم حضورشان الزامی نیستبه گزارش خبرنگار ورزشی فوتبال و فوتسال باشگاه خبرنگاران جوان  مهدی تاج در نشست خبری امروز پیرامون مسائل و مشکلات تیم ملی گفت:کی روش از ابتدا به دنبال صلح در تیم ملی بوده است و وی کماکان به کارش در تیم ملی فوتبال ادامه می دهد.

وی افزود:کی روش معتقد است ما اگر بخواهیم طبق برنامه های فیفا پیش برویم به دلایل شرایط موجود و امکانات کافی از سوی کشورهای حرفه ای مثل اسپانیا و برزیل و دیگر کشور های پیشرفته و مقایسه با امکانات کمتر در ایران ما در برنامه ها عقب می افتیم و باید فعالیتی فراتر از برنامه فیفا را برای تیم ملی فوتبال در نظر بگیریم.

تاج در مورد دستیاران کی روش در تیم ملی فوتبال گفت:تیم ملی اگر قرار باشد فقط برنامه های فیفا را دنبال کند نیازی به برخی از دوستان با نظر کی روش نیست اما اگر قرار بر برنامه هایی فوق برنامه ریزی فیفا داشته باشیم شرایط فرق می کند و البته در این باره من امروز جلسه ای را با جواد نکونام برگزار می کنم.

وی در مورد دیدار پرسپولیس و تراکتور گفت: با برخی از مدیران باشگاه ها از جمله طاهری و افتخاری و آجورلو جلسه ای را برگزار کردیم و به دنبال راهکارهایی برای درآمد زایی بودیم. در جلسه امروز نیز در مورد 3 لایحه مصوب مجلس در مورد فوتبال بحث و بررسی هایی صورت گرفت  و خوشبختانه سهم فوتبال را از این برنامه ها مشخص کردیم و قرار است نمایندگانی برای طراحی این سیستم در حوزه فوتبال انتخاب و در نهایت به در آمدزایی لازم دست یابیم.

مهدی تاج درباره جلسه امروز خود با مدیران دو باشگاه پرسپولیس و تراکتورسازی تصریح کرد: در مذاکره با مدیران باشگاه ها طرحی را دنبال می‌کنیم تا در آمدزایی تیم‌ها بیشتر شود. سه لایحه مهم ورزشی در مجلس مطرح شده که روی آنها بحث و اینکه سهم فوتبال از طرح‌ها تا چه اندازه است بحث کردیم و قرار است نمایندگانی برای طراحی این سیستم ها مشخص شوند.

وی افزود: امیدوارم فوتبال ما به درآمدزایی کامل برسد و منافع فوتبال به این رشته تزریق شود. متاسفانه بیشتر باشگاه ها ما در بخش درآمد زایی مغموم هستند و مانع اصلی برای صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها بدهکاری انها  و عمل نکردن به تعهدات است. امیدوارم بتوانیم طرح‌های مالی خوبی برای  تیم‌های لیگ برتر و لیگ دسته اول پیاده کنیم. در این راه مذاکراتی هم با صدا و سیما انجام داده‌ایم تا کارها به نحو مطلوبی پیش رود.

تاج در ادامه خاطر نشان کرد: در صحبت با مدیران پرسپولیس و  تراکتورسازی قرار گذاشتیم هیچ یک از این باشگاه ها بیانیه ندهند و تنش‌های بین این 2 تیم به حداقل برسد چرا که همه ما قصد داریم یکشنبه آتی دیدار زیبایی را از پرسپولیس و تراکتور سازی شاهد باشیم. خوشبختانه امروز بیانیه‌های خوبی از سوی مدیران 2 باشگاه صادر شد.در این میان حق توهین به هیچ فردی وجود ندارد. تلاش می‌کنیم فوتبال چهره جذابی بین مسئولان داشته باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اهمیت دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی گفت: طبق تصمیم شورای تامین استان تهران قرار است این دیدار ساعت 15 روز یکشنبه 17 بهمن برگزار شود. امیدوارم داوران این بازی هم عملکرد خوبی داشته باشند البته به مدیران باشگاه‌ها هم گفتیم اشتباهات احتمالی داوران را به جانب داری تلقی نکنند. نمایندگان ویژه‌ای از کمیته اخلاق و کمیته انضباطی حضور دارند و اعضای شورای تامین هم روز یکشنبه به ورزشگاه آزادی می‌آیند. در کل امیدوارم بازی خوب و جذابی برگزار شود.

وی در مورد اینکه آیا دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی مانند بازی استقلال و تراکتور با 6 داور برگزار می‌شود اظهار داشت: این موضوع بستگی به نظر کمیته داوران دارد. تا کنون در مورد اینکه قرار است دیدار پرسپولیس و تراکتور با 6 داور برگزار شود تصمیم‌گیری نشده است.

تاج درباره جلسه روز گذشته خود با کارلوس کی‌روش بیان کرد: مفاد این جلسه محرمانه بود. کی‌روش برای آماده سازی تیم‌ملی در 2 بازی مقابل قطر و چین دو گزینه دارد. یا اینکه طبق برنامه فیفا کار خود را پیش ببریم یا پلن B کی‌روش را اجرا کنیم. این دو برنامه معایب و مزایایی دارد که در جلسه روز گذشته در مورد آنها بحث کردیم. برنامه فیفا خطرناک و مخصوص کشورهای پیشرفته فوتبال چون آرژانتین، اسپانیا و انگلیس است. با این وجود رقیبان تیم ملی چون قطر، ازبکستان و سوریه که تیم ملی خود را در اولویت می‌بینند با برگزاری اردوهای بلند مدت و بازی‌های دوستانه دنبال نتیجه‌گیری مقابل ایران هستند. بنابراین با جلو بردن برنامه فیفا نمی‌توانیم از بخشی از امکانات و توانمندی خود برای دیدار با قطر استفاده کنیم.

وی درادامه تصریح کرد: آنچه که برای فدراسیون فوتبال اولویت دارد،‌پیشبرد امور تیم‌ملی بر اساس برنامه توافقی با باشگاه‌هاست و برنامه "فیفا دی" مطلوب فوتبال ایران نیست.

تاج درمورد بحث احتمال جدایی دستیاران ایرانی کارلوس کی‌روش از تیم‌ملی گفت: کی‌روش اعتقاد دارد اگر بخواهیم برنامه فیفا دی را جلو ببریم نیازی به حضور برخی افراد در تیم‌ملی نیست. از نظر من هم این حرف منطقی است. زمانی که قرار است تنها 4 روز قبل از بازی با قطر برنامه‌های تیم‌ملی اجرایی شود تدابیر کی‌روش تغییر می‌کند. البته وی به ما اعلام نکرده که به چه افرادی نیاز ندارد. با این وجود اگر برنامه قبلی تیم‌ملی انجام شود بحث کنار رفتن افراد تغییر می‌کند.

وی ادامه داد: از یکی از رسانه‌ها گله دارم چرا این رسانه تنها به بخشی از صحبت‌های کی‌ روش مبنی بر اجرای برنامه فیفا پرداخته بود و نکات کلیدی اظهارات سرمربی تیم‌ملی را پخش نکرد.فوتبال ایران  در حال حاضر هم از لحاظ باشگاهی و هم از لحاظ ملی به صلح و آرامش نیاز دارد، باز هم تاکید می‌کنم اگر برنامه ما بر اساس تقویم فیفا پیش رود برنامه اردویی، سفر تیم‌ملی به قطر و همچنین فهرست کادر تیم‌ملی براساس همان برنامه 4 روزه است.

تاج در مورد نشست امروز خود با جواد نکونام تصریح کرد: وی برای انجام نشستی محرمانه به فدراسیون فوتبال آمده بود. چند روزی بود که قصد داشتم که نکونام را ببینم و صحبت‌های محرمانه ما ارتباطی به بحث‌های دیروز و امروز نداشت. روزانه جلسات زیادی را برگزار می‌کنم و اگر بخواهم تمام مفاد آنها را مطرح کنم کار عاقلانه‌ای انجام نداده‌ام.

وی در ادامه با اشاره به اظهارات روز گذشته کارلوس کی‌روش خاطر نشان کرد: وی خواستار برقراری صلح و آرامش است و اعتقاد دارد اگر جدایی‌اش از تیم‌ملی به این موضوع کمک می‌کند  به راحتی از تیم‌ملی جدا می‌شود. با این وجود زمانی که کی‌روش از برنامه‌هایش صحبت می‌کند یعنی به این معنی است که قصد دارد کارش را ادامه دهد.همه ما قصد داریم تیم‌ملی بر اساس توانمندی ظرفیت فوتبال ملی و باشگاهی کشور کار خود را انجام دهد، خواهش می‌کنم رسانه‌ها هم در این راه به ما کمک کنند. از صدا وسیما هم تشکر می‌کنم که به عنوان یار دوازدهم تیم‌ملی در دور برگشت مقدماتی جام‌جهانی کنارفوتبال است.

تاج درباره جدایی طباطباییان و ساکت از تیم‌ملی گفت: طباطباییان به عنوان مسئول مالی فدراسیون فوتبال در سفر تیم‌ملی به دوبی حضور داشت. در واقع ما بر اساس برنامه سفرهای این تیم مسئول مالی را مشخص می‌کنیم و بحثی نبوده که وی از تیم‌ملی جدا شده باشد. البته ساکت همچنان کلیه امور تیم‌های ملی را انجام می‌دهد.

وی در مورد محرومیت استقلال از فعالیتهای نقل و انتقالاتی تصریح کرد:  فیفا در سالهای اخیر تصمیم گرفته با خود باشگاه‌ها نامه‌نگاری کند و تنها رونوشتی از این نامه‌ها در اختیار باشگاهها قرار می‌گیرد. با توجه به نامه‌های ارسالی به باشگاه استقلال این باشگاه کاملا درجریان محرومیت بود و برهمین اساس از فعالیت در نقل و انتقالات محروم شد. البته در ادامه نامه محرومیت این باشگاه فیفا نامه‌ای فرستاد مبنی بر اینکه با پرداخت پول شیحی از جرائم بعدی استقلال چون کسر امتیاز جلوگیری می‌شود. فدراسیون فوتبال به عنوان مرجع رسمی نمی‌تواند به هواداران این تیم امیدواری بیجا دهد اما تلاش می‌کنیم محرومیت این تیم تنها در دوره مشخص اعمال شود. نظر فیفا شخصی نیست بلکه یک مجموعه تصمیم می‌گیرد. امیدوارم این آخرین محرومیت تیم‌های ایرانی باشد چرا که  در حال حاضر باشگاهها برای اخذ مجوز حرفه‌ای تلاش می‌کنند و اگر این موضوع را جدی نگیرند آسیب می‌بینند.

تاج در ادامه خاطر نشان کرد: وظیفه داریم به مدیران باشگاهها تذکر دهیم که دچار چنین محرومیتهایی نشوند. در حال حاضر دوتیم کره‌ای یک تیم ژاپنی و سه تیم عربستانی از سوی فیفا با تذکر ومحرومیت مواجه شدند. امیدورام در ایران استقلال آخرین تیمی باشد که نقل و انتقالات محروم می‌َشود.

وی در مورد اینکه فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرده به دلیل نا مشخص بودن وضعیت کادر فنی تیم‌ملی ایران دیدار دوستانه تیمهای ملی دو کشور لغو شده توضیح داد: روز گذشته با مسئولان فدراسیون عراق جلسه داشتیم. با توجه به اینکه قرار است عراقی‌ها تمام دیدارهای خود را در ایران برگزار کنند نیاز به تسهیل در صدور ویزای کشورمان دارد. طبق مکاتباتی که با وزارت خارجه داشتیم احتمالا بتوانیم برای اعضای تیم‌ملی این کشور ویزای سه ماهه بگیریم و دو بازی آنها مقابل استرالیا در تهران و احتمالا آذربایجان در اصفهان با این ویزا پوشش داده می‌شود. البته فرصت برگزاری دیدار دوستانه بین ایران و عراق وجود ندارد.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان خاطر نشان کرد: فوتبال ایران مستحق این همه حمله نیست. تیم‌ملی بزرگسالان ایران در صدر فهرست برترین تیم‌های آسیا قرار دارد. در فوتبال ساحلی و فوتسال مقام جهانی آورده‌ایم و جز قدرتهای دنیا هستیم، اگر تیم‌ملی به جام‌جهانی رود کار بزرگی انجام داده‌ایم چرا که این موضوع قبل و پس از انقلاب سابقه نداشته است. با این وجود این کار نیاز به همدلی و تلاش دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار