ساری،

آماده باش راهداران در جاده های مازندران

راهداران برای اجرای عمليات راهداری در جاده های مازندران آماده باش هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عباسعلی نجفی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در جلسه ستاد بحران این اداره کل از آمادگی کامل راهداری برای اجرای عملیات راهداری زمستانی خبر داد و گفت: توجه به هشدار سازمان هواشناسی و ورود توده هوای سرد به كشور ، راهداران اين اداره كل با استقرار در مناطق برفگير و كوهستانی ، آمادگی كامل برای اجرای عمليات راهداری را داشته تا مسافران سفر ايمنی را تجربه کنند.

وی افزود: منظور از راهداری زمستانی ، كليه فعاليتها و اقداماتی است كه در مقابله با برف ، يخ ، كولاک و بهمن در مناطق برفگير، يخبندان ؛ كولاک گير راهها به وسيله نيروهای راهدار و با بهره گيری از ماشين آلات و تجهيزات خاص راهداران زمانی انجام می شود تا راه برای تردد وسايل نقليه باری و مسافری آماده شود.

نجفی با اشاره به آمادگی كامل اين اداره كل درعمليات راهداری زمستانی امسال گفت: ذخيره سازی نمک به ميزان كافی، تجهيز ماشين آلات راهداری زمستانی، هماهنگی و تعامل بسيار مطلوب با دستگاه های ذيربط از جمله پليس راه ، هلال احمر و اورژانس از اقدامات درخور توجه اين اداره كل در طرح عمليات راهداری زمستانی امسال است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران افزود: 300نفر از راهداران سخت كوش در قالب 33 اكيپ راهداری زمستانی و با 250 دستگاه ماشين آلات راهداری در 3 هزارو 700 كيلومتر از راههای برفگير و كوهستانی استان به انجام فعاليت های راهداری زمستانی مشغول هستند.

نجفی گفت: با توجه به كاهش دما و بارش برف در سطح محورهای كوهستانی به كليه مسافرين كه قصد تردد از محورهای كوهستانی را دارند توصيه می شود با رعايت قوانين و مقرارت ، تجهيزات و امكانات ايمنی از جمله زنجير چرخ را همراه داشته باشند.

گفتنی است هموطنان می توانند علاوه بر شماره 141 ، از طريق سامانه پيام كوتاه به شماره 10000141 از شرايط جاده و جوی محورها اطلاع حاصل كنند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار