محمد حمزه‌ای در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فیلمسازان جوان بیشتر تابوشکنی می‌کنند

به نظرم فیلمسازان جوان بیشتر تابوشکنی می‌کنند تا اینکه قواعد را زیر پا بگذارند.

محمد حمزه‌ای کارگردان سینما که امسال با فیلم «آذر» در بخش اصلی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در خصوص ورود پرشور فیلم اولی‌ها و فیلمسازان جوان به سینما، به خبرنگار حوزه سینماگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: با توجه به اینکه چند سالی است شکل تولید با حضور بخش دیجیتال تا اندازه‌ای ارزانتر شده، طبیعتا ورود نیروها و فیلمسازان جوان نیز تا حدودی آسان‌تر شده است. پس در هر عرصه‌ای زمانی که نیروهای جوان می‌توانند با یک اندیشه، نگاه، سلیقه و با یک فرم جدیدی حضور پیدا کنند باید آن را به فال نیک گرفت؛ چون به طراوت و شادابی کلیت فضای جامعه کمک می شود.

وی افزود: به نظرم فیلمسازان جوان بیشتر تابوشکنی می‌کنند تا اینکه قواعد را زیر پا بگذارند؛ چون سینما به زعم من قاعده ای دارد که برایش فرقی نمی‌کند یک فیلمساز پیشکسوت و یا جوان با قواعد و قوانینش جلو برود. یعنی در کل باید اساس سینما را دانست. حالا در این میان، در برخی فیلمسازان جسارت نیز وارد عمل شده و باعث نگاه جدید آنها به یک موضوع می‌شود.

این کارگردان ادامه داد: اتفاقا باید بدانیم ورود به سینمای ایران سخت و دشوارتر، ماندن در آن است. اگر به لحاظ فکر، اندیشه و توانایی آن انرژی لازم را نداشته باشیم، به خودی خود و پس از مدتی سینما ما را پس می‌زند.

حمزه‌ای با اشاره به مشکل عمده سینمای ایران اظهار داشت: مشکل عمده‌ سینمای ما این است که برای کوتاه کردن مسیر در جهت رسیدن به هدف، از روی دست هم می‌نویسیم و این عدم تنوع در تولیدات و ژانر را به همراه دارد. از سویی امروز به خاطر حجم بالای هزینه‌های تولید، فیلم‌ها به سمت آپارتمانی شدن رفتند.
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.