آیت‌الله خاتمی در خطبه‌ اول نماز جمعه:

انقلاب اسلامی شعار «ما می‌توانیم» را به عرصه کشور آورد

خطیب نماز جمعه تهران گفت: به برکت پیروزی انقلاب شعار ما می‌توانیم به صحنه کشور آمد و توانستیم در عرصه گوناگون علمی پیشرفت چشم‌گیری داشته باشیم.

انقلاب اسلامی شعار «ما می‌توانیم» را به عرصه کشور آوردبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛‌ آیت الله سید احمد خاتمی خطیب موقت تهران در خطبه‌اول نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار داشت:  انقلاب اسلامی در عرصه داخلی یک ملت را از اسارت رژیم سیاه 58ساله‌ای به در آورد که مطیع محض بیگانگان بود.

آیت الله سید احمد خاتمی افزود: دین ستیزی، عفت ستیزی، استقلال ستیزی، مردم ستیزی و آزادی ستیزی ماموریت‌های این رژیم 58ساله بود.

وی با اشاره به اینکه این انقلاب یک چراغ بصیرتی در دل آزادگان جهان شد، تصریح کرد: همه باید دقت داشته باشند جوری حرف نزنند که مردم  را ناامید کنند. نمی‌گویم نقاط ضعف را نگویید اما نقاط ضعف را منصفانه بگویید.

آیت الله خاتمی در ادامه افزود: این جای انکار ندارد که مبارزه با دین اساس کار پهلوی پدر و پسر بود که با رفتن آنها اسلام ناب محمدی در این کشور حاکم شد.

وی اظهار داشت: به برکت پیروزی انقلاب شعار ما می‌توانیم به صحنه آمد و توانستیم در عرصه نانوفناوری، سلول‌های بنیادی، پزشکی، رادیو داروها و صنعت هسته‌ای به پیشرفت چشم‌گیری دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: پیش از انقلاب دولتی‌های شاه ایران را مثل یکی از ایالات آمریکا و انگلیس می‌دیدند، استقلال برای آنها مفهومی نداشت ایران به برکت انقلاب سرش را بالا می‌گیرد که از معدود کشورهای مستقل مستقل جهان است.

آیت الله خاتمی در پایان خطبه اول تصریح کرد: صاحبان رسانه، اصحاب قلم و اهل خطابه باید مراقب باشند در انتقادها کار نکنند که نظام را زیر سوال ببرند و این دولت بگوید دولت قبل کشور را ویرانه کرده و دولت آینده نیز در مورد فعلی چنین بگوید. این را بدانید که وظیفه ما در این مقطع دمیدن روح امید در میان مردم است مردمی که با وجود تمام سختی‌ها و مشکلات پای انقلاب ایستادند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار