انتقاد کمیسر عالی آوارگان سازمان ملل از دستور ضد مهاجرتی ترامپ

کمیسر عالی آوارگان سازمان ملل از دستور ضد مهاجرتی رییس جمهور آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ­فیلپیو گراندی -- کمیسر عالی آوارگان سازمان ملل متحد -- از دستور دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در مورد تعلیق ورود مهاجران به این کشور انتقاد کرد و از دیگر کشورها خواست افرادی را که از بیم جنگ در کشورهایشان آواره شده اند، در خاک خود پناه بدهند.

گراندی در اظهاراتی در بیروت، پایتخت لبنان درباره آوارگان سوری گفت: این افراد از خطر فرار کرده اند اما خودشان خطرناک نیستند؛ آنها را باید با آغوش باز و سخاوت پذیرفت و هرگز نباید آنها را به عنوان عوامل خطرساز یا تهدید قلمداد کرد زیرا واقعا اینگونه نیستند.

بر اساس حکمی که ترامپ امضا کرده است، آوارگان از کشورهایی غیر از سوریه، تا 120 روز و آوارگان سوری تا اطلاع ثانوی حق ورود به خاک آمریکا را ندارند.

گراندی ضمن انتقاد از آنچه «تزلزل بسیار خطرناک حس همبستگی بین المللی با آوارگان» خواند، از کشورهای ثروتمند خواست از کشورهایی مانند لبنان، کنیا یا پاکستان که اگرچه دارای منابع مالی ضعیفی هستند ولی میلیون ها آواره را در خاک خود پذیرفته اند حمایت کنند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد آمریکا اجرای برنامه مهم پذیرش آوارگان را مجددا از سر بگیرد.

به گفته کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل، حکم ترامپ در مورد ممنوعیت 120 روزه ورود آوارگان به خاک آمریکا، حدود 20 هزار نفر را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

گراندی تاکید کرد سازمان ملل در مورد هیچیک از آوارگان تبعیض قائل نمی شود، همه افراد آسیب پذیر با هر قومیت و مذهب، باید این فرصت را داشته باشند تا پس از برقراری مجدد برنامه پذیرش و اسکان آوارگان در آمریکا، از این حق برخوردار شوند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار