اردبیل؛

صعود کوهنوردان استان اردبیل به قله عجم خلخال

پنجمین همایش صعود کوهستانی کوهنوردان استان اردبیل به قله عجم خلخال و سومین قله مرتفع استان به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر با موفقیت انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، رییس اداره ورزش و جوانان خلخال گفت: این صعود همگانی با حضور کوهنوردانی از شهرستان های خلخال، اردبیل و پارس آباد آغاز و با فتح قله عجم با ارتفاع 3 هزار و 9 متر و پایین آمدن کوهنوردان از کوه پایان یافت.

سید ناصر میرمرسلی گفت: ارتفاع برف در برخی از مناطق در تفرجگاه اندبیل و مناطق پایین دست قله و دامنه قله عجم به بیش از یک متر می رسد که کار صعود کوهنوردان را سخت تر و زمان صعود را طولانی کرد.

وی از همکاری بسیج سپاه خلخال در همکاری با اداره ورزش و جوانان در برگزاری همایش صعود به قله عجم و فراهم کردن ساز و کار صعود کوهنوردان استان اردبیل و نیز حضور تیم جمعیت هلال احمر برای امداد و نجات در این صعود قدردانی کرد و آن را از جمله شرایط شرکت در این کوهنوردی ذکر کرد.

قله عجم خلخال در قسمت شمالی شهرستان خلخال با 3 هزار و 9 متر ارتفاع از سطح دریا سومین قله مرتفع استان اردبیل و دومین قله مرتفع خلخال پس از قله آق داغ (خلخال) در منطقه حفاظت شده آق داغ محسوب می‌شود.

مسیر جنوبی دسترسی به این قله از تفرجگاه اندبیل که منطقه‌ای جنگلی است شروع شده و پس از گذر از مسیرهای جنگلی (شامل درختان پر تراکم بلوط وحشی ، تمشک و آلو) به دامنه اصلی کوه منتهی می‌شود و مسیر دامنه جنوبی قله شیب تندی تا سر قله دارد.

مسیر شمالی دسترسی به قله به علت شیب بسیار تند و خطرناک بودن مسیر از مسیرهای صعب العبور می‌باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.