قم؛

آمریکایی‌ها از پیشرفت علمی ما می‌ترسند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که در شرایط تحریم پیشرفت کردیم گفت:آمریکایی‌ها از پیشرفت علمی ما می‌ترسند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛چمران شامگاه جمعه در جشن بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی که در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، اظهار داشت:از دستاوردهای انقلاب پیشرفت در رشته‌های مختلف با وجود تحریم بوده است در شرایط تحریم این چنین پیشرفت کردیم حال اگر شرایط بهتر بود می‌توانستیم با توان بیشتری به راهمان ادامه دهیم که آمریکایی‌ها از این هراس دارند. 

وی علم و تکنولوژی را بزرگ‌ترین سرمایه در دنیا دانست و گفت: اگر امروز با بزرگ‌ترین کشورهای دنیا به مذاکره می‌نشینیم به دلیل توان بالای علمی هست که داریم.

چمران افزود:با وجود مشکلات و تحریم‌ها بعد از انقلاب، شدت آن‌ها و کوتاهی دستمان از کتابخانه‌های دنیا اما توانستیم جایگاه علمی خود را در دنیا از رتبه ۵۹ به رتبه ۱۴ کاهش دهیم و در بسیاری رشته‌ها چون انرژی هسته‌ای، نظامی و هوا فضا پیشرفت کنیم که این‌ها همه از دستاوردهای انقلاب است.

رئیس شورای عالی استان‌ها  تصریح کرد:دشمنان از تفکر الهی و مکتب امام راحل هراس داشتند چون می‌دانستند که این تفکر بیداری اسلامی را به دنبال خواهد داشت و به این دلیل مخالفت می‌کردند.

وی گفت:دین ما جهانی است و اگر خوب عمل کنیم وآن را ارائه دهیم تا آن سوی مرزها از آمریکای جنوبی تا استرالیا پیش می‌رود و هر انسان فهیمی می‌تواند به خوبی آن را درک کند و بپذیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ساختمان پلاسکو که اولین ساختمان فلزی بلند در کشور بود نیز گفت: چنین ساختمان‌هایی که مدت طولانی از ساخت آن‌ها می‌گذرد باید نگهداری تخصصی شوند تا از وقوع این فجایع جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه برداشت سیاسی از این اتفاق بی‌انصافی است ونسبت به شهردار یک مظلومیتی در این باره دیده می‌شود،‌ گفت: در شورای تهران برای تحقق و رسیدگی به این موضوع دو کمیته تخصصی راه اندازی شده است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار