تصاویری از شگفت انگیزترین جاذبه های توریستی دنیا

در این خبرسعی داریم تا شما را با شگفت انگیز ترین جاذبه های گردشگری آشنا کنیم.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاید برایتان جالب باشد که از شگفتی ها و اسرار طبیعت محیط اطراف خود و سرتاسر دنیا با خبر شوید ما در این خبر سعی داریم تا گوشه ای از این چشم انداز های طبیعی اسرار بر انگیز را به شما نشان دهیم .

1- دریاچه‌ی خال‌دار، بریتیش کلمبیا، کانادا:

این دریاچه در شمال غربی شهر اوسیوس قرار داد. از ویژگی های این دریاچه می توان به این نکته اشاره داشت که در تابستان، آب دریاچه تبخیر می‌شود و در اثر این تبخیر، استخرهای معدنی کوچکی در سراسر دریاچه ظاهر می‌شوند که هرکدام رنگ متمایزی با دیگری دارند.




2- گذرگاه ساحلی غول‌پیکر:

این مکان به این صورت به وجود آمد که در حدود 60 میلیون سال پیش یک آتشفشان عظیم فوران کرد و حجم وسیعی از بازالت مذاب را برجای گذاشت که پس از سرد شدن و سفت شدن ستون های عظیم سنگی متعددی به وجو آمد که امروزه توسط یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.
 ستون‌ها های این بنا  از نظر هندسی بسیار دقیق هستند به نحوی که طبق یک افسانه‌ی محلی، یک غول این ستون‌ها را به دست خود ساخته است.





3- اورگون  آمریکا:

این منطقه به گونه ای است که آب به داخل گودالی فرو می ریزد و بافشار فراوان از آن خارج می شود .




4- پاموک‌کاله ترکیه:
پاموک‌کاله به معنای قلعه پنبه ای می باشد که در جنوب غربی شهر ترکیه قرار دارد این مکان که ازسنگ آهک  متخلخل تشکیل شده اند که آبگیرهای گرم طبیعی را ایجاد کرده اند.




5-دریاچه‌ی هیلیر:

این دریاچه‌ در سال 1802 در بزرگ‌ترین جزیره‌ی مجمع‌الجزایر Recherche  کشف شد که از ویژگی های منحصر به فرد آن این می باشد که در تمام طول سال رنگ آن صورتی می باشد.




6-باداب سورت، ایران:

این چشمه های پلکانی طی گذشت هزاران سال به وجود آمده اند. رنگ قرمز و نارنجی و منحصربه‌فرد این چشمه‌های پلکانی به دلیل وجود مقدار زیاد اکسید آهن در یکی از چشمه‌ها است.





7- کوهستان تیانزی چین:

این کوهستان در  شمال غربی استان هونان  کشور چین قرار دارد.که با قله‌های نوک‌تیزو  پوشش گیاهی سرسبز و شگفتی بی نظیری ایجاد کرده است.




8-خطوط نازکا پرو:

این خطوط که از تصاویر مختلف حیوانات و اشکال هندسی تشکیل شده است بین 200 تا 700 سال پیش از میلاد به وجود آمده است و به عنوان یکی از شگفتی های  آمریکای جنوبی به شمار می رود.




9- مثلث برمودا، اقیانوس اطلس شمالی:

این منطقه بین برمودا، فلوریدا و پورتوریکو قرار دارد و دارای عملکردهای متفاوت می باشد که از جمله آنها می توان به عملکردهای مغناطیسی غیرمعمول و ناپدید شدن کشتی ها اشاره کرد.




10- جزیره سقطرا  یمن:

این جزایر حدود 6 میلیون سال پیش از افریقا جداشدند و دارایمناظری جالب شبیه فیلم های علمی و تخیلی می باشند گیاهان و درختان زیادی در این منطقه وجود دارند که هیچ جای دیگر دنیا پیدا نمی‌شوند.



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.