اردبیل؛

افتتاح 39 پروژه اقتصادی در حوزه کشاورزی استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از افتتاح 39 پروژه اقتصادی در حوزه کشاورزی استان اردبیل به مناسبت دهه فجر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، عدیل سروی با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال بیشتر پروژه‌های جهاد کشاورزی اقتصاد محور بوده است، افزود: در مجموع جهاد کشاورزی افتتاح 39 پروژه اقتصادی با مجموعه اعتبارات 70 میلیارد تومان را در دهه فجر امسال در دستور کار خود قرار داده است که برخی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز تا 22 بهمن ماه به مراتب افتتاح می‌شوند.

وی افزود: باتوجه به ظرفیت عظیم استان در حوزه کشاورزی و دامی برنامه‌ریزی شده تا بزرگترین پروژه کشتارگاه صنعتی دام و طیور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اردیبهشت سال آینده در استان به بهره‌برداری برسد که انتظار می‌رود بعد از تکمیل پروژه مدنظر با تولیدات مرغوب و استاندارد بتوانیم بحث صادرات دام و طیور و گوشت سفید استان را کشوری کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: از مجموع پروژه‌های افتتاحی دهه فجر امسال در حوزه کشاورزی می‌توان به 4 پروژه صنایع تبدیلی با اعتبار 35 میلیارد و 500 میلیون تومان، 19 پروژه حوزه آب و خاک با هزینه‌کرد 2 میلیارد و 600 میلیون تومان، 3 پروژه تولیدات گیاهی با اعتبار 7 میلیارد و 400 میلیون تومان و 13 پروژه دامپروری و پرورش ماهی با تخصیص اعتباری بالغ بر 24 میلیارد و 500 میلیون تومان اشاره داشت.

سروی بیان کرد: 185 پروژه‌های شاخص جهاد کشاورزی نیز امسال به همت مسئولان استانی و تعاملات مثال‌زدنی تمامی ارگانها و نهادها با جهاد کشاورزی استان در هفته‌های جهاد کشاورزی و دولت به بهره‌برداری رسیده و مورد استفاده قرار گرفت.

وی اظهار کرد: سد پایاب خداآفرین که یکی از پروژه‌های بزرگ بخش اقتصادی استان و نیز بزرگترین سد خاکی شمالغرب کشور محسوب می‌شود عملیات اجرایی آن در مساحت 62 هزار هکتار در حال انجام است که در این راستا 700 نفر نیروی کار انسانی در چند شیفت در این پروژه مشغول به کار هستند.

سروی گفت: هم‌اکنون استان اردبیل توانسته در حوزه کشاورزی و دامداری به رتبه شاخص کشوری دست یابد و در همین راستا تولیدات خوب و قابل قبولی در بحث گوشت سفید داشته است که در این رابطه هم‌اکنون 390 واحد مرغداری در سطح استان مجوز فعالیت داشته و به تولیدات گوشت سفید مشغول هستند.

وی افزود: استان اردبیل امسال رکود خرید گندم از کشاورزان و تولیدکنندگان سطح استان را نیز شکست و 602 هزار تن گندم در همین راستا از کشاورزان منطقه خریداری شد که این مقدار سال گذشته در استان اردبیل 540 هزار تن بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار