اصفهان؛

مصدومیت 29 نفر در پیست اسکی فریدونشهر اصفهان

تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی اصفهان به 29 مصدوم در پیست اسکی فریدونشهر امدادرسانی کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان  با اشاره به استقرار اورژانس 115 در روزهای تعطیل در پیست اسکی فریدونشهر اظهار کرد: روز گذشته 29 نفر بر اثر سقوط یا برخورد با برف در این پیست مصدوم شدند که بیشتر مصدومیت ‌ها ناشی از ضربه به کتف، لگن و کمر و بدنبال تیوب‌ سواری و رعایت نکردن نکات ایمنی بود.

دکتر غفور راستین افزود: همه این مصدومان شامل 17 خانم، 11 آقا و یک کودک هشت ساله توسط تکنسین‌ های فوریت ‌های پزشکی مستقر در پیست، خدمات فوریت های پزشکی دریافت کردند.

وی با بیان اینکه یکی از خطرات تیوب سواری روی برف، آسیب رسیدن به ستون فقرات است، افزود: در محدوده پیست، مسیرهایی با شیب ملایم برای تیوب سواری مشخص شده است اما برخی افراد با استفاده از مسیرهای غیرایمن و بر اثر ازدحام جمعیت، باعث برخورد با یکدیگر، واژگونی و آسیب رساندن به خود و دیگران می‌شوند لذا توصیه ما این است که حتماً از محدوده مشخص شده در پیست استفاده کنند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: این روزها، تیوب سواری روی برف، طرفداران زیادی پیدا کرده است و برخی افراد، غافل از خطرات این تفریح، با سوارشدن بر تیوب‌های بادی، با جان خود بازی می ‌کنند.

راستین خاطرنشان کرد: سُر خوردن از ارتفاع بلند با شیب بسیار تند روی وسیله‌ای که هیچگونه استانداردی ندارد و هر لحظه امکان سرنگون شدن آن یا برخورد با موانع اطراف کوه و دشت و در نتیجه، آسیب رسیدن به افراد تیوب سوار وجود دارد، تنها، بازی کردن با جان و سلامت فرد است.
پیست اسکی فریدونشهر در 180 کیلومتری غرب اصفهان و سه کیلومتری این شهرستان قرار دارد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.