هنرمندان درباره حسن جوهرچی چه گفتند؟

هنرمندان سینما و تلویزیون امروز، با حضور در خانه سینما یاد و خاطره زنده‌یاد حسن جوهرچی را گرامی داشتند.

هنرمندان درباره حسن جوهرچی چه گفتند؟
به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز مراسم تشییع پیکر زنده یاد حسن جوهرچی در خانه سینما برگزار شد. این هنرمند که روز جمعه در بیمارستان دار فانی را وداع گفت، امروز در میان اندوه و البته حضور پرشور هنرمندان و مردم به خانه ابدی بدرقه شد.

در ادامه این گزارش صحبت‌های برخی هنرمندان حاضر در این مراسم را بخوانید:


طعم بازی حسن جوهرچی دیگر وجود ندارد

محمد حسین لطیفی کارگردان مجموعه‌های تلویزیونی در گفتگو با خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ضمن عرض تسلیت به اهالی سینما و رسانه ملی با بیان خاطره‌ای در خصوص غم از دست دادن مرحوم حسن جوهرچی گفت: اولین فیلم جدی که این هنرمند بعد از «فیل در تاریکی» کار کرد، در فیلم سینمایی «برخورد» به کارگردانی سیروس الوند عزیز بود که من به عنوان طراح گریم در آن حضور داشتم. در آن موقع حسن جوهرچی جوانی بیست ساله بود که برای اولین بار در فیلمی حرفه‌ای بازی می‌کرد.

وی ادامه داد: دل مهربانش از همان اول تا به آخر با او همراه بود. همیشه خیرخواه بود و من بیشتر می‌توانم در رابطه با دل زیبای او صحبت کنیم تا غم از دست دادنش.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «صاحبدلان» با اشاره به آخرین همکاری خود با جوهرچی در سریال «تنهایی لیلا» بیان کرد: من معتقد هستم که همچنان فیلم‌ها ساخته می‌شوند اما این طعم بازی حسن جوهرچی است که دیگر وجود ندارد.


همیشه با تواضع و خشوع لبخند می‌زد

رضا رفیع شاعر و طنزپرداز کشورمان، پیرامون غم از دست دادن مرحوم حسن جوهرچی عنوان کرد: جوهرچی از دوستان خوب ما از جمله جامعه سینمایی، هنر و تلویزیون بودند. انسانی با اخلاق، مردمی و دوست داشتنی، با اینکه بازیگر حوزه سینما و تلویزیون بود اما در محافل ادبی ما نیز شرکت می‌کرد و اهل شوخ طبعی و طنازی بود. یکی از شاخصه‌های اصلی رفتارش لبخندی است که همیشه با تواضع و خشوع بر لبهایش نقش بسته بود.

وی در ادامه با بیان خاطره ای از صحبت‌های جوهرچی بیان کرد: در آن اوایل که با هم آشنا شده بودیم، در تماسی تلفنی حرف به تاریخ تولد و سن رسید که این عزیز با شوخ طبعی خود از روز و ماه و سال تولد خودش گفت. دیدیم که بر حسب اتفاق با هم در یک روز و ماه و سال به دنیا آمده‌ایم و با خنده ای که داشت تصمیم گرفتیم، برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها یک مراسم تولد بگیریم.

رفیع در پایان خاطرنشان کرد: او آدم دوست‌داشتنی بود که من به احترام شخصیت والای او در مراسم تشییع پیکرش شرکت کردم.

هیچ هنرمندی بعد از مرگش جایگزینی ندارد

امیرحسین مدرس بازیگر مجموعه‌های تلویزیونی با حضور در مراسم تشییع پیکر مرحوم جوهرچی گفت: واقعا خداوند به خانواده جوهرچی صبر بدهد. تحمل این داغ و فقدان ناگهانی او برای دوستان، همکاران و افرادی که با او در ارتباط بودند، بسیار مشکل است. وقتی فوت ایشان به این اندازه برای همکاران شوک‌آور و گیج کننده بوده، به حتم صدها برابر برای خانواده‌شان دردآور است. خداوند ان شاء الله به دلشان آرامش و صبر بدهد و همان طور که در روز تولد حضرت زینب (س) از دنیا رفت، ان شاء الله خود بی‌بی از او دستگیری کند.

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ انسان و هیچ هنرمندی بعد از مرگش جایگزینی ندارد، اظهار داشت: به عقیده من این بحث بستگی به چند عامل مهم دارد؛ در وهله اول تلاش و خودسازی افرادی است که می‌خواهند به جامعه هنری و یا سینمایی ورود پیدا کنند. اینکه سودای یک شبه نداشته باشند و با تعهد، شناخت و اخلاق حرفه‌ای وارد این عرصه شوند؛ نه به سودای شهرت و مادیات.

مدرس در پایان عنوان کرد: همچنین بخش دیگر مربوط به نهادها و ارگان‌هایی است که این افراد را باید تحت آموزش و تربیت خود جذب کند. اگر این دو امری که از آن یاد شد، با هم همراه باشند امیدواریم که جای رفتگان ما در آینده پر شود و در غیر این صورت زوال مطلق است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.