کاهش تقاضای بنزین در آمریکا برای اولین بار در 5 سال گذشته

در پی افزایش مجدد بهای نفت، سطح تقاضای بنزین در آمریکا برای اولین بار با کاهش مواجه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ پالایشگران آمریکایی برای اولین بار در 5 سال گذشته با کاهش تقاضای بنزین در بازار مواجه شده اند. این موضوع می تواند باعث عملکرد هرچه ضعیف تر صنعت نفت آمریکا در مقایسه با سال 2016 شود.

تضعیف شدن بازار بنزین آمریکا در حالی رخ داده است که صنایع تولید نفت آمریکا سال گذشته برای اولین بار از آغاز بهره برداری از ذخایر نفت شیل، با مشکل مالی مواجه شدند.

 با کاهش بهای نفت در بازار جهانی، پالایشگران آمریکایی به افزایش ذخایر نفتی خود پرداختند و توانستند به سود قابل توجهی دست یابند. افزایش تقاضای داخلی و صادرات محصولات نفتی در سال گذشته میلادی به پالایشگران کمک شایانی کرد. اکنون با افزایش دوباره بهای نفت و کاهش تقاضای بنزین، این شرکت ها ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند.

سازمان اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد متوسط تقاضای بنزین آمریکا در 4 هفته گذشته برابر با 8.2 میلیون بشکه در روز بود، که پایین ترین سطح آن از فوریه 2012 محسوب می شود. بازار بنزین آمریکا به دلیل در اختیار داشتن سهم 10 درصدی از مصرف جهانی با دقت بسیاری از سوی تاجران بررسی می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار