خیرآبادی:

تمام ضوابط ایمنی در علاءالدین رعایت شده و جای نگرانی نیست

کارشناس فنی ساختمان علاءالدین گفت: تمام ضوابط ایمنی در این ساختمان رعایت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسماعیل خیرآبادی کارشناس فنی ساختمان علاءالدین در نشست خبری بررسی ایمنی و تجهیزات ضد حریق مجتمع تجاری علاءالدین که امروز(دوشنبه)برگزار شد، اظهار داشت: تمام ضوابط 42 بند ایمنی به طور پیوسته در این ساختمان اجرا شده و همواره به صورت 24 ساعته و شبانه‌روز نگهبانی در این ساختمان مستقر بوده تا در صورت ایجاد اتفاق فوراً اطلاع رسانی کند.

وی تصریح کرد: با حضور کارشناس رسمی دادگاه شعبه 7 دیوان عدالت طی جلسه‌ای از آنان درخواست کردیم که حوزه‌های خطر شناسایی شود و در صورت وجود مشکل اطلاع دهند تا نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

خیرآبادی با اشاره به عمر 15 ساله این پاساژ تصریح کرد: به منظور ایجاد سیستم تهویه مطبوع در پاساژ نیز اقدام به نصب فن‌های پرقدرت شده، همچنین سقف این ساختمان از کامپوزیت و بتن ساخته شده است، در واقع به دنبال پوششی هستیم که هیچ آسیبی به آن نرسد و در مقابل حوادث بسیار مقاوم بوده و ما برای حفظ جان افراد حاضر به صرف وقت و هزینه هستیم.

کارشناس فنی ساختمان علاءالدین اضافه کرد: هم اکنون این ساختمان 3 پله اضطراری دارد که جوابگوی راه فرار در زمان حادثه است.

وی بیان کرد: هنگامی که شهرداری جواز می‌دهد، در واقع سندی برای ایمن بودن آن است و این جواز پس از بررسی صفر تا صد ساختمان توسط شهرداری ارایه می‌شود.

خیرآبادی عنوان کرد: 9 کارشناس به مدت سه سال بر روی پرونده ایمن‌سازی ساختمان کار کردند که ایمن بودن آن بر اساس مستندات به تأیید معاونت شهرسازی و معماری رسیده است.

کارشناس فنی ساختمان علاءالدین خاطر نشان کرد: در حال حاضر سناریوی جدیدی را برای ارتقای بیشتر سطح ایمنی ساختمان در نظر داریم که پیش بینی شده است ظرف مدت کوتاهی به این سطح  که ضریب آتش‌سوزی و خطر آن به صفر رسیده باشد، دست یابیم و هم اکنون استانداردهای لازم برای ایمنی علاءالدین رعایت شده و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی با بیان اینکه این پاساژ از دو سمت خیابان باز بوده که از محاسن این سازه است، تأکید کرد: ما قصد داریم که مردم با آسایش به این مکان بیابیند و نگرانی نداشته باشند و وظیفه ما این است که ساختمان ایمن و مقاومی را در اختیار مردم قرار دهیم.

خیر آبادی با بیان اینکه تاکنون این ساختمان از لحاظ ایمنی حتی ترکی نداشته، افزود: سازه طبقه هفتم باید قبل از تخریب توسط مشاور پروژه بررسی شود  و بهترین روش این است که به اسکلت ساختمان لطفه نخورد، زیرا برداشتن و بریدن سازه باری را روی ساختمان کم نمی‌کند که هیچ، بلکه خطراتی را نیز به همراه دارد و باید پیوستگی ساختمان حفظ شود تا بحران اجتماعی ایجاد نشود. 

کارشناس فنی ساختمان علاءالدین با اشاره به اینکه این ساختمان براساس آئین‌نامه های ایمنی ایجاد شده و هیچ اتفاقی برای آن نمی‌افتد، اضافه کرد: دادگستری هیچ گاه دستور تخریب را نمی‌دهد، بلکه برای تقویت و مقاوم سازی بنا حکم صادر می‌کند و در محدوده خیابان جمهوری تا 9 طبقه نیز توسط شهرداری مجوز ساخت دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه 22 میلیارد برای طبقه هفتم عوارض پرداخت شده است، گفت: به منظور کاهش تجمع در این پاساژ به دنبال فروش مکانیزه و تحویل درب منزل برای خریداران هستیم، همچنین یک پله خروج اضطراری نیز در این ساختمان نصب خواهد شد و تلاش می‌کنیم این پاساژ که به عنوان بورس تلفن همراه در کشور است، از تمام استانداردهای لازم برخوردار باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار