اردبیل؛

آمار مشارکت اقتصادی بانوان در اردبیل بسیار پایین است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: آمار مشارکت اقتصادی بانوان در اردبیل نسبت به میانگین کشور بسیار پایین است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، صدیف بدری بیان کرد‌: در حال حاضر مشارکت اقتصادی بانوان در بخش اقتصادی کشور پایین‌تر از میانگین دنیا است و مشارکت بانوان در کشور یک سوم میانگین کشورهای دنیا است و در اردبیل نیز آمار مشارکت اقتصادی بانوان بسیار پایین است.

وی اظهار کرد‌: باید شرایط اشتغال برای بانوان در بخش‌های خصوصی فراهم شود تا بانوان بتوانند بدون هیچ دغدغه‌ای در حوزه رونق اقتصاد و اشتغال کشور گام بردارند و نیاز است دولت یازدهم در این زمینه برنامه‌ریزی هدفمند و منسجم داشته باشد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام شده تعاونی کارآفرینی بانوان در اردبیل راه‌اندازی شود تا بتوانیم شاهد توسعه اشتغال بانوان باشیم.

بدری با اشاره به این‌که متاسفانه بانوان آن طور که باید در بخش‌های اقتصادی مشارکت داده شوند، نشده‌اند و این امر جای تاسف بسیار دارد و انتظار می‌رود که دولت برای حضور بانوان در بخش‌های اقتصادی اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

وی افزود: باید بانوان نیز همانند آقایان از خدمات مشابهی برخوردار شوند، چرا که بانوان ظرفیتهای بسیار مختلفی در بخش‌های مختلفی دارند که باید این ظرفیت‌ها با برنامه‌ریزی‌های اساسی شکوفا شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.