مهران احمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

راست می‌گویید فیلم‌ها در حال خنثی شدن هستند

مهران احمدی از فضای سینما طی چند سال اخیر و علت انتخاب نقش‌هایش گفت.

راست می گویید فیلم ها در حال خنثی شدن است/دایره فیلمسازی روز به روز تنگتر می شودمهران احمدی بازیگر سینما و فیلم سینمایی «کارگر ساده نیازمندیم» در خصوص خنثی‌بودن اکثر فیلم‌های جشنواره فیلم فجر امسال، به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: این خنثی بودن در اصل به خاطر چارچوب‌هایی است که تعریف می‌شود. مگر سینماگر کاری جز فیلمسازی بلد است؟! اما در روند کاری خود فیلمنامه‌هایی را انتخاب می‌کند که چندان پرداخت به آن سخت نباشد. همین امر باعث می‌شود سینمای ما اثر خارق العاده‌ای نداشته باشد. من هم موافقم؛ راست می‌گویید فیلم‌ها در حال خنثی شدن هستند.

این بازیگر درباره حضور پررنگ تئاتری‌ها در فیلم‌های سینمایی طی چند سال اخیر عنوان کرد: تئاتر نه تنها در ایران، بلکه در سراسر دنیا بازیگران خوبی را به سینما معرفی کرده و در اصل خاستگاه اصلی بازیگری در سینما، تئاتر است.

احمدی افزود: بچه‌های تئاتری شاید دیر یا زود وارد سینما شوند؛ اما حق خود را می‌گیرند و به بهترین شکل از فرصت استفاده می‌کنند. همانطور که می‌بینیم نسل تئاتری از قدیم تا به امروز آمده و به بهترین شکل عمل کرده است. این مقوله‌ای نیست که کسی بتواند جلوی آن را بگیرد. خوب است که یک بازیگر فیزیک مناسبی داشته باشد اما روح و درونیات بازیگری در بچه‌های تئاتر بیشتر پیدا می‌شود.

بازیگر فیلم سینمایی «کارگر ساده نیازمندیم» در خصوص نقش کوتاهش در این اثر اظهار داشت: من بارها این را ثابت کردم، طول و عرض نقش برایم مهم نیست و یک نقش کوتاه در فیلمنامه‌ای خوب به نقشی بلند در فیلمنامه‌ای متوسط و زیر متوسط ارجحیت دارد.

وی افزود: ویژگی نقشم در فیلم منوچهر هادی این بود که در کارنامه‌ام چنین نقشی را نداشتم. این امر در اولویت کار من قرار می‌گیرد. پس فیلمنامه و تکراری نبودن نقش برای من در انتخاب ارجحیت دارد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار