قم؛

راه اندازی مدرسه طبیعت در آینده نزدیک

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم با اشاره به اهمیت آموزش‌های زیست محیطی گفت: مدرسه طبیعت در آینده نزدیک راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛دانیالی،مدیرکل حفاظت محیط زیست استان پیش از ظهر امروز در جلسه مخاطرات زیست محیطی استان قم که با حضور رئیس سازمان محیط زیست و مسئولان استانی در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد،از راه‌اندازی مدرسه طبیعت در استان خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش‌های زیست محیطی افزود: مدرسه طبیعت در شرف راه اندازی است و طرح یک ساعت با محیط بان عملیاتی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به اینکه تدوام برنامه‌های پیوند اسلام و محیط زیست یکی از درخواست‌های ما است، تصریح کرد: در زمینه مسائل پژوهشی هم مشکلاتی داریم و حداقل مطالعاتی آلودگی را در کلان شهر قم انجام دادیم.

دانیالی ساخت مرکز تحقیقات زیست محیطی را از دیگر موضوعات محیط زیستی دانست و گفت: اولین اعتبار تالابی سال گذشته داده شد که پاسگاه محیط زیست در این تالاب راه اندازی شد که تدوام این روند از خواسته‌های ما است.

وی با توجه به مشکلات شهر قم از ناحیه دریاچه نمک و خشکسالی اظهار داشت: ۹۰ درصد اثرپذیری دریاچه نمک روی شهر کریمه اهل بیت(س) است و نیازمند نگاه ملی برای بهبود شرایط است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خاطرنشان کرد:قم به لحاظ استقرار در شاهراه کشور و مطلوبیت خاصی که برای توسعه صنعت دارد صنایع آلاینده بسیاری دارد و این موضوع برای ما مشکلاتی ایجاد کرده که از جمله آن تولید دو برابر نیاز سرب کشور در قم است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار