خدمات چشم پزشکی رایگان در منطقه 17 تهران+ جزئیات

جانشین سازمان بسیج پزشکی تهران بزرگ از ارائه خدمات رایگان چشم پزشکی در منطقه 17 تهران توسط متخصصان شبکیه، قرنیه، چشم پزشک و کارشناسان بینایی سنجی خبر داد.

مسعود جهانگیری جانشین مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به برپایی درمانگاه تک‌تخصصی چشم پزشکی شهدای مدافع حرم منطقه ۱۷ به مناسبت ایام الله دهه فجر گفت: تیم پزشکی در محدوده محله زمزم، دارالقرآن نور به مدت دوروز از تاریخ ۲۰ الی ۲۱ بهمن ماه به شهروندان ارایه خدمات می کند.

وی با اشاره به اینکه هر روز به ۵۰۰ نفر از مردم خدمات ارایه می شود، تاکید کرد: مراجعه کنندگان از سازمان هایی مانند آموزش و پرورش، و مجموعه های دانش آموزی، شهرداری ها، بسیج محله، حوزه ها و پایگاه های بسیج برای ویزیت به این درمانگاه معرفی شده اند.

به گفته جانشین مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ، در مرکز تک تخصصی چشم بیش از ۳۰ نفر از کادر درمانی متشکل از چشم پزشک، فوق تخصص قرنیه و شبکیه، پرستار، کارشناس بینایی سنجی، مددکار و پذیرش به مردم خدمات و ویزیت رایگان ارایه می دهند.

وی افزود: در این مرکز خدماتی مانند بینایی سنجی، دارودرمانی و تهیه عینک به بیماران ارایه می شود.

جهانگیری با بیان اینکه متخصصان این کاروان خدمات تخصصی رایگان به مردم ارایه می کنند، تصریح کرد: متخصصان باتوجه به نمره چشم بیماران، برای آنان عینک تهیه می کنند، همچنین داروی مورد نیاز افراد بی بضاعت را نیز تهیه کرده و به آنان تحویل می دهند. 

وی ادامه داد: اگر بیماری به خدمات فوق تخصصی بخصوص انحراف چشم در کودکان و عمل جراحی مانند آب مروارید نیاز داشت به بیمارستان فارابی توسط مددکاران این مرکز در هفته های عادی ارجاع می شوند و طبق برنامه زمانبندی شده خدمات تخصصی و فوق تخصصی خود را از بیمارستان دنبال می کنند تا مورد مداوا و درمان قرار گیرند.

جانشین مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ با اشاره به برپایی درمانگاه های تخصصی از اول امسال تاکنون اظهار داشت: علاوه بر این درمانگاه از ابتدای سال تا کنون در مناطق ۱۰، ۱۱، ۱۵ و ۲۱ درمانگاه های تخصصی مانند اطفال، قلب، زنان و چشم را با توجه به نیاز منطقه به تخصص ها و محرومیت راه اندازی کردیم.

وی بیان کرد: تاکنون ۴۰ هزار نفر از بیماران بی بضاعت و نیازمند را از تخصص های ذکر شده ویزیت رایگان کردیم و مدارا شده اند که از این تعداد هزار و ۵۰۰ نفر جهت انجام خدمات فوق تخصصی در سطح تهران به مراکز درمانی و بیمارستانی ارجاع دادیم.

جهانگیری یادآور شد: تا پایان سال درمانگاه تک تخصصی دیگری درمنطقه ۱۴ با محوریت بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی راه اندازی می شود و با توجه به بررسی نیاز مردم منطقه گروه های تخصصی از بیمارستان ها جهت ارایه خدمات فراخوان می شوند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار