نمایشگاه بین المللی بازرگانی کابل با حضور ایران برگزار شد

نخستین نمایشگاه بین المللی بازرگانی کابل با حضور 38 شرکت از 10 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران و شرکت هائی از افغانستان امروز (سه شنبه) گشایش یافت.

نمایشگاه بین المللی بازرگانی کابل با حضور ایران برگزار شد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، شرکت هائی از کشورهای ایران، ژاپن، ترکیه، آلمان، امارات، آمریکا، جمهوری آذربایجان اندونزی و هند در این نمایشگاه حضور یافته اند.

در این نمایشگاه که به مدت چهار روز برپا خواهد بود محصولاتی نظیر فرش ، مبل ، لوازم دکوراسیون و منزل عرضه شده است.

«خان الکوزی» معاون اتاق تجارت افغانستان در مراسم افتتاح این نمایشگاه بر اهمیت آن، تاکید کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه ها برای گسترش تجارت و آشنا شدن مردم با تولیدات صاحبان صنایع و اموال بازرگانان، بخش مهم تجارت و بازرگانی را تشکیل می دهد.

الکوزی افزود: با وجود جنگ تحمیلی در افغانستان، تلاش ها برای گسترش تجارت و بازرگانی و رشد اقتصادی این کشور ادامه دارد و دولت نیز باید بیش از پیش برای توسعه اقتصادی کوشش کند.

معاون اتاق تجارت افغانستان گفت که تاکنون دهها نمایشگاه مشترک بازرگانی با با جمهوری اسلامی ایران در کابل، هرات، مزارشریف، قندهار و ننگرهار برگزار شده که نتایج خوبی به دنبال داشته است.

«محمد قربان حقجو» معاون وزارت تجارت و صنایع افغانستان در بخش سرمایه گذاری نیز از بازرگانان خارجی و داخلی خواست که تنها به برگزاری اینگونه نمایشگاه ها اکتفا نکرده و در تلاش ایجاد خط تولید در داخل افغانستان باشند.

وی تصریح کرد که این نمایشگاه ها باید به فرصتی برای راه اندازی خط تولید به داخل افغانستان باشد.

حقجو با بیان اینکه افغانستان در گذشته یک حلقه مفقوده تجارت و بازرگانی منطقه ای بود ، افزود: بخش بزرگی ار راه های حمل و نقل در مرزهای افغانستان با کشورهای همسایه قطع بود و با آغاز فصل جدید در افغانستان به ویژه تشکیل دولت وحدت ملی، تلاش برای وصل شدن این حلقه آغاز شده است.

وی گفت که در سال گذشته افغانستان از طریق راه آهن با چین، ازبکستان، ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران وصل شد و سرمایه گذاری های خوبی در بخش انرژی و برق صورت گرفته است.

«علی عدالت» معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان نیز در مراسم افتتاح این نمایشگاه حضور داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.