زاهدان

افتتاح از 48 طرح بهداشتی و درمانی در زاهدان

در هشتمین روز از دهه مبارک فجر به طور همزمان 48 طرح بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، دکتر محمودرضا میری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مراسم بهره برداری از این پروژه های عمرانی گفت : در دهه مبارک فجر امسال 48 پروژه بهداشتی و درمانی در تمامی شهرهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تجهیز شده و در سرویس ارائه خدمت قرار گرفته است که 13 خانه بهداشت، 4 مرکز خدمات جامع سلامت، 2 مرکز تسهیلات زایمانی ، بهسازی بخش بستری اطفال بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) زاهدان،احداث مرکز تصویربرداری مکران شامل ( MRI ، سی تی اسکن و ماموگرافی) و افزایش تخت بخش دیالیز بیمارستان امام علی (ع) چابهار،بهسازی کلینیک تخصصی و کلینیک دیابت بیمارستان بوعلی زاهدان، بهسازی بخش داخلی، بهسازی بخش دیالیز ، بهسازی اتاق رادیولوژی دیجیتال، نصب دستگاه DR و نصب دو دستگاه آسانسور جدید در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) زاهدان ، کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی سلامت از جمله آنهاست.

وی افزود: خداوند فرصت خدمتگذاری در عرصه سلامت را به ما عنایت کرد و تمامی  کسانی که در عرصه سلامت با  قصد قربت و با نیت خیر فعالیت کنند فعالیت آنها عبادت و به منزله باقیات و صالحات خواهد بود.

وی ادامه داد: کمبود دارو و تجهیزات پزشکی عاملی بود که به دلیل تحریم های ضد انسانی علیه کشورمان، باعث بروز مشکلاتی در نظام سلامت شده بود.

وی افزود: در بسیاری از مقاطع تخصص، بهترین پزشکان در  دانشگاه های کشورمان آموزش دیده بودند اما بسیاری از درمان ها وابسته به تکنولوژی است.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و اختصاص اعتبارات از محل 10 درصد یارانه ها و 1 درصد ارزش افزوده،  بهداشت و درمان کشور جان دوباره گرفت و خوشبختانه هم اکنون در تمام نقاط میهن به خصوص مناطق مرزی مانند استان سیستان و بلوچستان شاهد ارتقاء ارائه خدمات به هم استانی های ارجمند هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  با اشاره به ضرورت توجه به استقرار متوازن خدمات در شهرهای مختلف استان اذعان کرد:  در برنامه طرح تحول به این نکته بسیار توجه شده به گونه ای که در  پروژه هایی مانند کلینیک های ویژه، مراکز غربالگری سرطان، مراکز تسهیلات زایمانی در حال ساخت در تمامی  شهرهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، نقشه ها در سراسر کشور یکسان است اما با توجه به میزان جمعیت و شاخص های استاندارد متراژ در هر شهر ممکن است متفاوت باشد.

وی به افزایش تعداد متخصصان در بیمارستان های مختلف استان هم اشاره کرد و افزود: در بیمارستانی مانند سراوان، ابتدای اجرای طرح یک رادیولوژیست حضور داشت و مطالبه مردم حضور متخصص رادیولوژی خانم بود که خوشبختانه هم اکنون  3 متخصص رادیولوژی خانم به همراه 21 متخصص دیگر در رشته های مختلف در این بیمارستان در حال فعالیتند.

دکتر میری همچنین با بیان اینکه مرکز تصویربرداری مکران بیمارستان امام علی (ع) چابهار  تجهیز شده است گفت: بهترین دستگاه های MRI، سی تی اسکن و ماموگرافی در این مرکز در جنوب استان به کار گرفته شده و آماده ارائه خدمات به هم استانی های گرامی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش، جذب 184 میلیارد تومان اعتبار در قالب طرح تحول نظام سلامت، جذب 524 میلیارد تومان اعتبار در قالب پروژه های عمرانی، ایجاد امکان جذب دانشجوی  تخصص طب اورژانس و تخصص قلب در دانشگاه، آغاز عملیات ساخت دانشکده دندانپزشکی با 15 هزار متر مربع زیر بنا در پردیس دانشگاه، به عنوان دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در راستای تقویت زیر ساختها و ارتقاء خدمات رسانی به هم استانی های عزیز یاد کرد.

دکتر سیروس ریسباف رئیس دانشکده دندانپزشکی زاهدان نیز در این مراسم گفت: اولین درمانگاه شبانه روزی دولتی دندانپزشکی را در جنوب شرق کشور به بهره برداری رساندیم و بسیار خوشحالیم که قدمی در راستای ارتقاء خدمات رسانی به هم استانی های ارجمند و ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت برداشتیم.

مهندس علیم یارمحمدی  نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر گفت : در دهه فجر امسال  923 پروژه در استان به بهره برداری رسید که بسیار جای خوشحالی است.

 گفتنی است: در پایان این مراسم، کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی با حضور مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان،رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان،  مهندس یار محمدی نماینده مردم زاهدان در مجلس و اعضای شورای شهر به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار