اواخر بهمن ماه؛

برگزاری اولین المپیاد علمی دانشجویی

27 و 28 بهمن ماه سال جاری اولین المپیاد علمی دانشجویی این دانشگاه در 18 رشته برگزار می گردد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر محمدرضا سیاهپوش, مدیر دفتر شناسایی، حفظ و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه اولین المپیاد علمی دانشجویی با هدف ایجاد انگیزه، طراوت و حس رقابت بین دانشجویان و افزایش علاقه‌مندی در آن‌ها برگزار می‌شود، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام‌شده قرار است این المپیاد از امسال در دانشگاه برگزار شود و امیدواریم بتوانیم این المپیاد را در سال‌های آینده در تمام دانشگاه‌های استان گسترش دهیم.

وی افزود: اولین دوره المپیاد علمی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در 18 رشته در تاریخ 27 و 28 بهمن‌ماه برگزار می‌شود؛ متقاضیان تا 30 دی‌ماه فرصت داشتند که برای به ثبت‌نام اقدام کنند و در مجموع حدود 270 نفر در 18 رشته ثبت‌نام کردند؛ البته برای شرکت دانشجویان در المپیاد محدودیت‌هایی وجود داشت و تنها دانشجویان سال سوم و چهارم می‌توانستند ثبت‌نام کنند.

سیاهپوش تصریح کرد: این المپیاد در رشته‌های زبان و ادبيات فارسي، الهيات و معارف اسلامي، علوم اقتصادي، علوم تربيتي، حقوق، شيمي، فيزيك، زيست‌شناسي، رياضي، آمار، مهندسي برق، مهندسي عمران، مهندسي مكانيك، مهندسي كامپيوتر و مهندسي كشاورزي (زراعت و اصلاح نباتات)، مجموعه علوم جغرافيا، مجموعه علوم زمين و مجموعه مهندسي مواد و متالوژي برگزار می‌شود.

مدیر دفتر شناسایی، حفظ و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به مقررات آیین‌نامه‌ای این المپیاد، افزود: در شیوه‌نامه المپیاد ذکر شده است که نتایج آزمون در اسفند‌ماه اعلام می‌شود و پس از آن، پنج نفر اول برگزيده هر رشته جهت شرکت در مرحله نیمه‌نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشوری به مركز المپياد قطب 5 سازمان سنجش معرفي مي‌شوند و معرفي نفرات دوم تا پنجم منوط به كسب حداقل ۶۰ درصد نمره نفر اول همان گروه خواهد بود.

وی ادامه داد: آزمون مرحله نیمه‌نهایی المپیاد معمولاً در اردیبهشت‌ماه هر سال به‌صورت تشریحی برگزار می‌شود. از سوی دبيرخانه مركزي المپياد دانشجويي كشور دانشگاه اصفهان به عنوان مجري برگزاري مرحله نیمه‌نهایی المپياد علمي دانشجويي در دانشگاه‌هاي زيرمجموعه قطب پنج انتخاب شده است.

مدیر دفتر شناسایی، حفظ و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: منتخبان 8 قطب دانشگاهي و منتخبان مرحله متمركز كه از برگزيدگان مرحله اول آزمون كارشناسي ارشد هستند، در تابستان در آزمون هماهنگ نهایی كه توسط دبيرخانه اجرايي المپياد دانشجويي مديريت مي‌شود، در یک آزمون تشریحی به رقابت خواهند پرداخت؛ براساس نتايج آزمون مرحله نهايي المپیاد رتبه كليه شركت كنندگان مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.