روستاهای دشتی در وضعیت مطلوب

فرماندار دشتی از وضعیت مطلوب روستاهای شهرستان دشتی در بخش عمران، آب‌رسانی، گازرسانی و بهداشت و درمان خبر داد.

روستاهای دشتی، در وضعیت مطلوب
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا مهرجو در نشست هم‌اندیشی توسعه و اشتغال روستایی شهرستان دشتی که با حضور استاندار بوشهر برگزار شد، با بیان این نکته که در حال حاضر بخش عمران روستایی شهرستان دشتی از وضعیت زیرساختی مطلوبی برخوردار است، اظهار داشت: 99 درصد روستاهای دارای سکنه از لوله‌کشی آب بهداشتی و 85 درصد نیز از پوشش گازرسانی برخوردار هستند.

مهرجو با اشاره به اینکه اغلب روستاها از راه مواصلاتی برخوردار هستند، افزود: تمامی محورهای این شهرستان دارای ردیف اعتباری به عنوان پروژه دارای موافقتنامه هستند.

فرماندار دشتی در مورد وضعیت شهرستان در زمینه‌ی اقتصادی مقاومتی نیز گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی و در راستای تاکیدات استاندار بوشهر، پنج هزار هکتار از اراضی این شهرستان به آبیاری تحت فشار تبدیل شده است و سطح زیر کشت گلخانه‌ها از 48 هکتار به 82 هکتار رسیده است.

وی با اشاره به تکمیل و اجرای چهار مجتمع آبرسانی روستایی در سطح شهرستان، خاطر نشان کرد: با افتتاح دو مجمتع دهستان کبگان و طسوج، مشکل آب این روستاها که در گذشته با تانکر آبرسانی انجام می گرفت، رفع شده است و این روستاها به شبکه متصل شدند.

مهرجو همچنین به اقدامات بهداشتی و درمانی خوبی که در سطح شهرستان و روستاها در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت صورت گرفته است، اشاره کرد و گفت: رضایت‌مندی خوبی در بین مردم از این اقدامات شاهد هستیم.

وی همچنین به طرح تقویت بنیه علمی اشاره کرد و گفت: این طرح از ابتکارات ارزشمند استاندار بوشهر است که در سطح شهرستان اجرا شده است و امیدواریم هرچه زودتر آثار و نتایج آن را که توسعه منابع و سرمایه انسانی است، شاهد باشیم.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.