دایی: قبول دارم که تیمم ایراد دارد/ تغییرات مدیریتی به فوتبال ایران ضربه زده است

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت:تمام هدفمان این است در بازی فردا اولین پیروزی مان را در نیم فصل دوم رقم بزنیم و 3 امتیاز مقابل پیکان را از آن خود کنیم.

دایی:در بازی فردا به دنبال اولین پیروزی در نیم فصل دوم هستیمبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان  علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار مقابل پیکان اظهار داشت:در ابتدا دهه فجر را تمام مردم ایران تبریک می گویم و برای آنها آرزوی بهترین ها را دارم 

وی ادامه داد:فردا بازی حساسی را در مقابل پیکان داریم و به نظر من این تیم امسال عملکرد خوبی داشته است و توانسته نتایج قابل قبولی را کسب کند.متاسفانه در نیم فصل دوم شروع بدی داشتیم و با توجه به بازی هایی که برگزار کردیم نتوانستیم امتیازات خوبی را جمع کنیم .

دایی افزود:تمام هدفمان این است در بازی فردا اولین پیروزی مان را در نیم فصل دوم رقم بزنیم و 3 امتیاز مقابل پیکان را از آن خود کنیم .پیکان هم تیم خوب و شایسته ای است اما در مقابل تیم ما هم خوب کار کرده و تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته و به این ترتیب دنبال 3 امتیاز هستیم.

 
سرمربی تیم فوتبال نفت تهران درباره نتایج ضعیف این تیم در نیم فصل دوم گفت: با توجه به این که در بیشتر بازی های نیم فصل دوم تیم کامل خود را در اختیار نداشتیم، نتوانستیم از تمام نیروی خود استفاده کنیم. از طرفی با توجه به زمان محدودی که در اختیار داشتیم نتوانستیم بازیکنان مد نظر خود را جذب کنیم. نفت تنها تیمی بود که نتوانست تیم خود را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کند تمام این دلایل و همچنین نداشتن تمرکز سبب شد برخلاف نیم فصل اول نتایج مناسبی کسب کنیم. به یقین تیم من ایراداتی دارد. فوتبال خوبی بازی می کنیم و امیدوارم از فردا نتایج خوبی هم بگیریم.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در مورد اعتصاب بازیکنانش به خاطر مسائل مالی گفت:‌این مسئله مربوط به یک هفته و 10 روز پیش بود. باشگاه به بازیکنان قول داد تا آخر سال پرداخت کند تا بازیکنان حدود 80 درصد مطالبات خود را دریافت کرده باشند. مهم ترین بحث در فوتبال آرامش بازیکنان و کادرفنی است. در غیر این صورت تاثیرات منفی به وجود می‌آید.

دایی درباره محرومیت استقلال و تراکتورسازی از نقل و انتقالات اظهار داشت: بی ثباتی در مدیریت منجر به چنین اتفاقاتی می شود.عمر کوتاه مدیران سبب شده آن ها تنها دنبال اجرا شدن برنامه های خود باشند و هیچ برنامه پنج ساله ای وجود ندارد. مشکلات مالی فوتبال ما به دلیل دولتی بودن باشگاه ها است. چنین محرومیت هایی بیشتر در باشگاه‌های دولتی رخ می‌دهد و تیم های خصوصی گرفتار محرومت نمی شوند. تغییرات مدیریت متوالی به فوتبال ما ضربه می زند. نباید تیم های پرطرفداری چون استقلال و تراکتورسازی با این مشکل مواجه شوند. متاسف هستم که در یک برنامه پرده ها دریده و چنین الفاظی رد و بدل می شود. مسئولان باید فکری اساسی برای فوتبال بکنند.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران تصریح کرد: فدراسیون فوتبال نقش بزرگی در این فوتبال دارد. اول فصل تیم‌هایی که در لیگ ثبت‌نام می‌کنند و می‌خواهند در لیگ برتر باشند بدون هیچ ضمانتی می‌‌آیند و بدهکاری می‌گذارند. اما اول فصل اگر ضمانت کافی بگیرند تا پرداخت‌ها انجام شود اینگونه نخواهد شد. اینکه تیمی بودجه 20 میلیاردی و تیمی دیگر 5 میلیارد بودجه داشته باشد به اندازه 5 یا 10 میلیارد از آنها ضمانت بگیرند و اجازه ندهند بیشتر از بودجه‌شان هزینه کنند. این چیزها ساده است و می‌ توانیم با این راه‌های ساده خیلی به فوتبال‌مان کمک کنیم. 

دایی با اشاره به مشکلات داوری گفت: اشتباهات داوری هم زیاد شده است. داوران چند وقت است حقوق نگرفته‌اند. فکر می‌کنم حدود 10 ماه می‌شود. این مسئله روی تمرکز داوران هم تاثیر می‌گذارد. داور باید با خیال راحت سوت بزند. اما مسائل مالی روی تمرکزش تاثیر می‌گذارد. به نظرم باید این پیشنهادی که می‌گویم بد نباشد. اینکه همه تیم‌های حاضر در لیگ برتر به طور یکسان پولی برای داوری بگذارند و حق و حقوق داوری را از این محل پرداخت کنند. برای باشگاهی که 20-30 میلیارد هزینه می‌کنند 150 یا 200 میلیون تومان پول زیادی نمی‌شود. از تمام تیم‌ها این پول را بگیرند و پول درست حسابی به داوران بدهند. مطمئنا این پول‌ها را وقتی به داوران پرداخت شود آنها با تمرکز بالایی سوت می‌زنند و به فوتبالمان کمک می‌کند و حقی از تیمی ضایع نمی‌شود. دو دو تا 4 تا می‌شود. 16 باشگاه لیگ برتری داریم که وقتی نفری 200 میلیون بدهند 3 میلیارد و 200 یملیون تومان پول جمع می‌شود که می‌توانیم به هر تیم داوری 15 میلیون تومان پول بدهیم. در آن صورت اگر داوری اشتباه کرد 4-5 جلسه محرومیت سنگین گذاشته می‌شود و اشتباهات داوری به حداقل می‌رسد. داور وسط 8 تا 10 میلیون بگیرد. در آن صورت دقت داوران هم بالا می‌رود.

وی افزود: باید راه‌های ساده‌ را دید و روی آنها فکر کنند تا به فوتبالمان کمک شود. وقتی از باشگاه‌ها ضمانت گرفته شود شرایط خوب می‌شود اما وقتی حمایت لازم گرفته نمی‌شود بازیکن،‌کادر فنی، تدارکات و پزشکی آسیب می‌بیند که پولی نمی‌گیرند وگرنه باشگاه‌ها که راه خود را ادامه می‌دهند.  فیفا چنین برخوردهایی را انجام می‌دهد که فدراسیون فوتبال ما چنین قدرتی را یا ندارد یا نمی‌خواهد چنین کاری را اجرایی کند. باشگاه‌های بدهکار را جلویشان را بگیرند. متاسفانه مردمی که عاشق تیم‌شان هستند ضربه می‌خورند. 30تا35 درصد فوتبال دوستان طرفدار استقلال هستند آنها اذیت می‌شوند و تمام آذری‌زبان‌ها طرفدار تراکتورسازی هستند و آنها ضربه می‌خورند.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در مورد 22 بهمن گفت:‌اول صحبت‌هایم هم تبریک گفتم امیدوارم حافظ راه کسانی باشیم که در این راه شهید شدند و راه آنها را درست برویم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار